Misters X rakstīja:
nestrīdies tur, kur tev nav taisnība. Un nesauc Econic par parastu smago. Pagājušajā mēnesī tur bija šāda secība: 1 Unimog 500, Zetros, Econic un atkal Zetros.
Pameklē mūsu informatīvajos oficiālajos arhīvos, Tevis rūpnīcā nebija, piemodificēšana neskaitās, jā, Tu jau tolaik mēģināji iebilst tam, ko redzējām 10 cilvēki visu dienu tur pavadot, toreiz tāpat iebildi arī par Econic un Tev nebija taisnība, tagad jau nekas nav mainījies:
"Tātad, šodien Vācijā...
Apmeklējām Eiropā lielāko kravas auto rūpnīcu, kas labajos gados izlaidusi gandrīz 120000 automašīnu gadā. Rūpnīcā strādā 10000 strādnieku, no kuriem 700 paši labākie pie Unimogiem. Kāpēc mums rādīja tieši Unimogus (nākamgad markai 60 gadu jubileja, sākumā tos nemz nav ražojis Daimler, bet maza privāta firmiņa, kas ātri visus rasējumus un visu šiem pārdevuši)? Rādīja, jo tā ražošanas līnija ir īpaši sarežģīta, bija ar ko lepoties. Tā ir viena unikāla ražošanas līnija, kurā tiek izgatavoti visi, visi klientu specpasūtījumi kravas un visurgājēju tipa automašīnām. Gadā ap 3500 vienību, dienā tie 700 izcilākie meistari šobrīd saliek apmēram 18. Lieki piebilst, ka pie šīs rūpnīcas strādnieku autostāvvietā stāvēja tikai jaunāko gadu Mercedes-Benz automašīnas un pilnīgi visas sejas bija Eiropeiskas izcelsmes — neviena iebraucēja nekur nemanīju.
Specpasūtījumi izpaužas tā, ka ir ap 600 pamata ekstru, no kurām kombinējas pasūtāmais auto funkcionalitātes ziņā. Tie būtu Unimogi bezceļam, Unimogi dažādiem dienestiem, Zetrosi kā bezceļu paaugstinātas kravnesības kravas automašīnas. Tās varot braukt pa līdz 1,1m dziļu ūdeni, šiem ir arī bezceļu poligons, ja mēs būtu pircēji, varētu izbraukt... Visas šīs mašīnas arī tiek ražotas bruņu versijās, parasti pēc NATO standartiem 2 kategorija. Paši izsēdējāmies šādā pilnībā bruņotā tur saliktā kravas auto armijas vajadzībām: cena ap 600000 EUR, bruņojuma klase 2B, degvielas patēriņš nemaz nav traks (salīdzinot ar veco krievu tehniku) — 25-30 litri uz 100 km pa šoseju.
Paralēli bezceļu auto, tur būvē arī visus īpašos ielas auto — “Norbas”, ugunsdzēsēju auto, lidostu auto utt. Viņiem ir speciāli virsbūvju modeļi, kas šiem darbiem ir ar pazeminātu kabīni vieglākai iekāpšanai, izkāpšanai un darbam vietās, kur drīkst piebraukt ar smago transportu, bet ir šauri ceļi un zemi tuneļi. Piemēram, lidostu vajadzībām, tās pašas virsbūves tiekot aktīvi pirktas Skandināvijā lielo veikalu ķēžu piegāžu transportam, ļoti populāri ir NGT jeb ar dabasgāzi darbināmie auto. Tiem motoru pamatā ir tie paši dīzeļmotori, kas jau rūpnīcā no pašiem pirmsākumiem pielāgoti gāzei. Šīs klusās, zemās un citādi kompaktās smago kravu automašīnas viņiem ir jauna un milzīga tirgus niša, šobrīd pasūtot tūkstošiem. Misters X, domāju, ka šo ekskursiju Tu varēji pasludināt par komandējumu, jo bija viss par šo transportu lidostām, viss par to montāžu, remontiem.
“Zemās” kravas automašīnas tiek gatavotas ar carbon-fiber (slinkums meklēt korekto tulkojumu) virsbūvēm, Ceļu dienestu Unimogi ar alumīnija, tikai jumts kaut kāda plastmasa vai līdzīgs materiāls, bezceļu Unimogi ar tērauda kabīnēm. Bezceļu Unimogu ražošanas knifi varu būt interesanti jebkuram ofroadistam — būvēts tā, lai jebkurā gadījumā visi 4 riteņi pieskartos zemei, bremzes tādas, lai nepārkarsētu arī ilgstošā nobraucienā no kalna, kardāni, visas tās sistēmas ieslēptas tērauda čaulās, lai nebūtu sabojājamas (bruņotajiem arī mīnu sprādzienu izturēšanai), unikāla sistēma riteņu nobīdei no ass galiem, lai paaugstinātu klīrensu, īpaša konstrukcija pēc iespējas zemākam ātrumkārbas novietojumam, lai smaguma centrs zems, īpaši liels karteris, lai motoram eļļa būtu auto atrodoties faktiski jebkādā stāvoklī.
Drošības sistēmas... Pilsētas automašīnās jau laikam bija, pārējās... Crash-testā ar vieglo... papētīju W202 blakus tādam Unimogam. Frontāla sadursme izpaustos tā, ka W202 pret priekšējo reduktoru tiktu norauts jumts, tādā sadursmē Unimogam nekas negadītos, W202 vai citam auto iebūvētās drošības sistēmas nepalīdzētu... Lielajiem smagsvariem, bruņotajiem auto utt. uz visu drošībā ir ietaupīts. Nez, lai svaru ekonomētu vai ko, bet neesot jau arī nekādas vajadzības — vismaz bruņotās versijas mierīgi varot izbraukt cauri ēku sienām, attiecīgi Airbagi tur tikai militāristiem operācijas laikā varētu traucēt.
Misters X pieminētie ECONIC:
Tātad, normāli smagie ar attiecīgu kravnesību, kam uzstādīta citāda kabīne — zema un plata (ja vajag). Pat 4 cilvēki blakus var sēdēt. Protams, šasija cita, viss gatavots citādi, piemērojot attiecīgajām prasībām. Tradicionālo 4 pakāpienu vietā iekāpšana tikai pa 2. Īpaši iecienīta atkritumu savācējiem, jo simtiem reižu iekšā / ārā jākāpj. Un lielo veikalu tīklu piegāžu transports, ja atļauts piebraukt ar smagajiem. Kā arī lidostu transports, ugunsdzēsējiem (kāpnes uz jumta un reizē saglabājas zems tuneļiem pilsētās). Ļoti pieprasīts tas kā NGT — gāzes versijas. Jo nesmird kā dīzeļi un motori ir ļoti klusi, principā braucot tāds izklausās pēc vieglā auto. Lietuvas dienesti nākamgad saņemšot veselu sēriju tādu auto. Pluss ir tāds, ka šos visus varot veidot tā, ka pasūta tikai “purnu”, bet aizmugurē uzkonstruē jebko pēc klienta pasūtījuma. Vai klients galā “pieskrūvē” ko pats vēlas."