Labdien! Sen neesmu te ielūkojies prombūtnes dēļ. Tomēr par 140 sēriju nevaru attūrēties pat no tālienes izteikt savu viedokli, jo esmu tieši šī modeļa fans. Ir sava pieredze ar bijušiem un esošiem W140 nu jau gandrīz 10 gadu garumā. Manās (sorry, tas ir mans viedoklis - tāpēc, ka tāpēc un tāpēc, ka perpendikuls) acīs W140 ir vislabākais un pēdējais īstais MercedesBenz Made in Germany modelis caurcaurēm, kurš visskaidrāk iemieso sevī Stuttgart bāzētā MercedesBenz izteikti protestantisko filosofiju - teju pārlaicīgu un aristokrātisku (jā, nedaudz neuzkrītošu, konservatīvu) dizainu, kvalitāti un ilgmūžīgu. Tieši W140 apzināti tika radīts kā konkurents RollsRoyce un Bentley automobiļiem, ar pretenzijām uz sava laika drošākā un kvalitatīvākā un tehniski visaugstākā auto statusu (jo pamatā bija vislabākā detaļu kvalitāte + filigrāns inženieru darbs - bez kādiem kompromisiem, lai arī kā tas nekāpinātu cenu). Gaitas īpašību ziņā W140 ir neatkārtojams fenomens. Tas pats, kas vecais, labais 190E – neviens MB līdz pat šodienai tik labi neuzvedīsies uz bruģa! Negribu nolikt jaunākos S-Klases modeļus - W220, W221 utt. Esmu patestējis abas šīs nākamās paaudzes. W140 gadījumā par relatīvi nelielu naudu var iegādāties patiešām vērtīgu visaugstākās kvalitātes ražojumu ar ārkārtīgi augstu faktisko vērtību (protams, tirgus vērtība dramatiski krītas, bet tā nekādā ziņā neataino faktisko vērtību). Smieklīgi, ka visādi nekvalitatīvi mazlitrāžas mēsli parsti maksā dārgāk, nekā W140 S-Klases limuzīns. Pie izvēles - man tā apstājusies pie W140 S500. Esmu nopietni domājis par W220 un W221. Ja brauktu tikai pa Rīgu un tikai pa līdzenu asfaltu un izrādoties (izvairoties no tiltiem, Kr. Barona u.c. ielām), tad droši vien vizinātos ar kādu no jaunākiem. W140 - galvenokārt Latvijas kolosālo ceļu dēļ. Piem. atgriezdamies no DE, tikko braucu pa autoceļu Eleja-Jelgava. Domāju, ka mašīna izjuks, tik sliktu ceļu esmu piedzīvojis tikai Krievijā (manuprāt, LV šobrīd ir vissliktākie ceļi visā Austrumeiropā, pat Rumānijas un Bulgārijas laukos ir labāk – mjā, korupcija, „otkati”, shēmas, radu un draugu būšanas u.c LV dara savu). Patiešām nestādos priekšā, ka ar W220-W221 varētu tā maukt pa LV grants ceļiem, kā ar W140 (ir mēģināts, nestāv ne tuvu, arī ESP un amīši netiek galā ar situāciju). Manā pārliecībā S500 ir labākais W140 benzīnnieks (par 3.0 dīzeli - nav pieredzes, 3.5 l dīzeli neviens saprātīgs cilvēks nerekomendēs). S500 man ir garāžas vāģis, un S500 man ir arī ikdienas braucamais, kuru varasrās bez žēlastības dzenāju pa redeļainajiem Kurzemes grants ceļiem. S420 ir praktiski tas pats M119. Dinamika ir superīga! S600 (V12) – daudz dārgāks izmaksās par V8 M119, pilni DE un RUS forumi, cik cimperlīgs un neuzticams tas motors. Pluss ir bagātais auto aprīkojums, bet tādu pašu var atrast arī S500. Esmu testējis S280 un S320. Nu galīgi neiepatikās man tie gausie motori tai lielajai, smagajai virsbūvei. Pārāk lielos apgriezienos tie mocās, lai normāli kustinātu to masu. S500 ir ļoti, pat ekstrēmi uzticams auto. Viss tur projektēts tā, ka maz iespēju palikt uz ceļa. Piem., katrs dzesēšanas sistēmas uzgalis un caurule pat ir ar pietiekamu rezervi...).Problēma = tajā, ka var ilgi braukāt ar dažādiem defektiem, visam ir milzīga rezerve, gadiem var klabēt, grabēt, utt. Tāds ir arī LV tirgus – kad esmu LV, pasekoju, vai nav kas iegādājams – pēdējos gados nav bijis praktiski nekas! Visi nodzīti, ar remonta izmaksām virs auto pērdošanas cenas. Nesaprotu cilvēkus, kas pērk S-Klasi ar domu taupīt. Te jau pareizi teica par gāzes iekārtām – mans padoms: rokas nost no tā sabojātiem W140! W140 ir ekspluatācijā dārgs auto. Ja labo pie dīlera, tad superdārgs, jo tur pilnīgi kosmiskas darba izmaksas un uzcenojumi. Iesakāmas tikai OEM detaļas, S-Klases īpašības ļoti ietekmē neoriģinālas vai lietotas rezerves daļas (ja doma tādā veidā remontēt, tad labāk S-Klasi nepirkt vispār). Brīdinājums: izraisa atkarību! Ja pabraukts ar S-Klasi, ar citu auto pēc tam vairs vienkārši nav iespējams pabraukt!!! Biežāk piedzīvotās problēmas (bez regulārajiem darbiem): - aizdedzes spolītes. Katram cilindram min. 60 Ls/gab. - termostats (nav dārgs). - GMM (jauns padārgs). - balsta āboli, augšējie atbalsta pleci, bukses, utt. - elektronika – iespējams, ka visvājākā vieta visām S-Klasēm. - rpm sensori ātrumkārbā (ja tie gļuko, slēdzas avārijas režīms kārbai). - nosēdies aķis pēc nedēļas pastāvēšanas – ļoti problemātiska auto atvēršana. Gadā nobraucu vismaz savus 70 000 km (braucu ikdienā, piedevām vēl pa visu LV, ik pa brīdim arī pa EU), uz ceļa NEKAD neesmu palicis. Patēriņs? Ja grib dinamiski, tad 16-25 litri / 100 km. Ja normāli, mierīgi un ar komfortu – nedaudz virs 10 l pa štrāsi un 13-15 l pilsētā. Interesanti, ka lielāka nobraukuma W140 paliek mazāks patēriņs, tie vieglāk ripo... Ieteikumi par W140/C140: 1) Latvijā W140/C140 labāk nepirkt. Tajā pašā DE ir vēl gana daudz skaisti saglabātu un patiesi labu eksemplāru. LV praktiski visi W140 īpašnieki melo par auto tehnisko stāvokli, noskrējienu, utt. Tas laikam pie mums skaitās normāli – melot, acīs skatoties. Es teiktu tā – jābūt ļoti izmanīgam. Pārsvarā ir mēsli, arī vizuāli perfektie. No lētajiem jāizvairās vispār. 2) Autoplačos un autonamos uzcenojumi pie mums ir neadekvāti. Var ņemt tikai privāti. Nedrīskt ņemt Rumbulas/maskavenes plaču brūvējumus. Tur dažs labs stāv jau gadu – pēc izskata kā jauni (cenā ap 5000 Eur), bet sīkāk apskatot, pabraucot – ak vai.... 3) Ja tomēr LV, tad obligāti uz rigorozu diagnostiku. Slēptas vainas W140 var izmaksāt vairāk, nekā tā mašīna šobrīd maksā. Ja nobarukums ir 100-200 tk, tad gandrīz 100%, ka auto reālis noskrējis vismaz 500000km (parastais LV variants). Jāpaņem laiks kārtīgi visu papētīt un notestēt. Pat visus sīkumus – logus, lūku, ventilatora režīmus. Tieši tā ir lielā problēma mūsu tirgū, sīkumi mēdza maksāt ļoti dārgi. Ir sevišķi, kas skar kondicionieri, soft-close, CA, utt. Vajag ekstrēmi pabremzēt un nežēlīgi paspaidīt bremžu pedāli, pabakstīt starp D un R ātrumkasti, pabraukt dažādos režīmos, paripināt, utt. Ja kaut mirkli iedegas BasESP, Airbag, - transmisija strādā ar rāvieniem - piedodot/atlaižot gāzi, kaut kur noklaudz lufte – trūkst jaudas, motors brīžam kā aizmidzis – nestrādā kondicionieris - --- nepērciet to auto, lai arī ko Jums pārdevējs stāstītu! Visas tās vainas var izrādīties superdārgas! 4) Par gadiem: Pirmajiem W140 (91-92. gads) bija visādas bērnu slimības. 93-95. skaitās viskvalitatīvākie, cēlākie, ilgmūžīgākie. Pēc 95. gada sākas neskaitāmi kvalitātes kompromisi, lai samazinātu izmaksas. Auto sāk rūsēt kā opelīši („zaļo” uzbraucienu nopelns – Wasserlack u.c brīnumi), elektronika nav vairs tikai Bosch un Made in Germany, utt. Plusi ir ESP u.c. jaukumi – bet kārtīgiem vīriem tā nav pirmā nepieciešamība. It kā kvalitatīvākie no jaunajiem ir 98. gada un tie daži 99. gada modeļi. Esmu gana daudz racie pa saviem auto, varu salīdzināt pirms- un pēc- 95. gada W140. Atšķirības ir, un tās, gadiem ritot, nav mazas, diemžēl ne jau kvalitātes virzienā. Bet nu – tas tikai mans personīgais, subjektīvais viedoklis! Ar W140 ir tāpat, kā ar sievieti. Vai nu tu viņu mīli un pieciet kaprīzes, vai arī nemīli. Kā ar ikvienu MB modeli.
_________________ Brīvajā laikā spokojos. Vienmēr kaut kur tuvumā
|