Publicēt atbildi

Re: Masinu ved laba puse

13. Septembris 2013, 13:11

Vēl viena lieta, ja salīdzini ar citiem ģimenes auto, tad MB ir tāda lieta, ka viņš labāk izjūt ceļa nelīdzenumus, kā rezultātā vieglāk padodās uz mašīnas vilkšanu uz sānu. Auto ar priekšējo piedziņu, tie parasti iet daudz stabilāk taisni.
Tā vienkārši tāda tehniska īpatnība. Aizmugures piedziņas auto priekšējie riteņi ir atslogotāki.

Re: Masinu ved laba puse

13. Septembris 2013, 13:12

Man ar ir tas pats... riepas jaunas, savirze viss čiki...
Mans domāt, ka stūres mehānismā kolonka ir jūtīgāka par reiku. Tāpēc mersīts tā reaģē uz ceļa profilu.
Esmu to pieņēmis par normu, neskatoties uz to, ka tas mazliet besī ārā.

Re: Masinu ved laba puse

13. Septembris 2013, 13:20

Benzman, laipni lūgts jaunajā pasaulē! Visām riepām pēc likuma ES jāfunkcionē vienādi, ja izmērs vienāds un tādu noteicis auto ražotājs. Liekot 4 dažādas riepas braukšanai ir jābūt drošai, vienīgi netiks izmantotas katra riepu modeļa specifiskās priekšrocības. Ja kāds riepu modelis uzvedas citādi, to ir aizliegts pārdot ES. Šo visu arī testē pirms laišanas pārdošanā, citādi nevar iegūt Atbilstības deklarāciju. Tā ka ja kāda riepa vai to sērija sāk uzvesties dīvaini, tas ir brāķis un atsaucams no tirdzniecības. Jo tas normāli nefunkcionēs arī ja visas 4 būs "komplekts". Tāda šobrīd ir kārtība riepu tirdzniecībai Eiropas Savienībā, visi vecie stāsti par vienādiem zīmējumiem un komplektēšanām pa pāriem ir pagātne, tādu riepu ES tirgū nav. Riepas darbojas jebkurā gadījumā, vienādi bremzē, vienādi brauc, pa grāvjiem nevelk. Ja gribas baudīt ražotāja solīto konkrētā modeļa īpašo atšķirību no citiem, tikai tad vajag visu komplektu vienādu.

Re: Masinu ved laba puse

13. Septembris 2013, 13:24

P.S. Ja kaut kur kaut kas pie mums nopirktām riepām notiek citādi un pārdevējs mēģina kaut ko šādu iestāstīt (ka nav brāķis), tad visticamākais, ka tiek pārdotas kādas riepas no nocenotu krājumiem, nostāvējušas, varbūt ar kādām nobīdēm no normas. Tās var nopirkt bez garantijas un pa komplektiem. Pats pirku tādas pastāvējušas ziemas riepas, kam sākumā bija problēmas ar formu, vajadzēja mēnesi pabraukāt ar paaugstinātu spiedienu, iztaisnojās. Ja mūsu tirgoņi naudu taupot ko tādu iepērk Eiropā un tirgo kā labas riepas, tad tas ir uz viņu sirdsapziņas.

Re: Masinu ved laba puse

13. Septembris 2013, 13:40

Mizx, Tu uzvedies kā no citas planētas nokritis un lai iejustos esi teorijas grāmatas salasījies! :D

Lasi uzmanīgāk, ko rakstu.
Visas riepas atbilst kaut kādiem (Eiropas) kritērijiem, nevienā vārdā to neesmu apšaubījis.
Tomēr, pērkot jaunas riepas uz visām riepām, tāpat kā uz ledusskapjiem, ir norādītas šīs riepas atbilstība konkrētai klasei - trokšņa līmenis, degvielas patēriņš (šie kritēriji runā par riepas rites pretestību), ūdens izspiešana, u.t.t.
Katam riepas modelim šīs klases ir citas. Nākot ziemas sezonai riepu ražotāji sāk reklamēt riepas īpašības bremzējot, u.t.t.
Ja riepas atbilst dažādām klasēm un tām ir dažādi tehniskie rādītāji (visi atbilstoši ES prasībām), tad EKSTREMĀLOS apstākļos tās uz katru automobiļa riteni iedarbosies ar dažādiem spēkiem, kas var novest pie kustības stabilitātes zaudēšanas.
Ja visas riepas uzrādītu pilnīgi vienādas gaitas un tehniskās īpašības, tad nebūtu pilnīgi nekādas nozīmes kādas riepas izvēlēties. Ieejam Maksimā un nopērkam komplektu, bet smukumam izvēlamies visus četrus dažādus zīmējumus. :D
Salīdzinājumam var minēt auto atbilstību Eiropas tirgum, visi auto atbilst, drošības testus un citus kritērijus iztur, tātad arī sanāk, ka nav nekādas atšķirības ar ko braukt. :)

Re: Masinu ved laba puse

13. Septembris 2013, 13:46

Benzman, nepareizi. tā nenotiek šo parametru noteikšana, sadalīšana utt. Un ekstremālos apstākļos arī visam jādarbojas vienādi. Jo pat ar ideāli vienādām riepām ceļš nekad nebūs ideāli vienāds — kur vairāk smilšu, kur slapjāks, kur nelīdzens — zem katras riepas savs. Tāpēc Tevis uzskaitītais ir manis minētie ražotāja noteiktās konkrētā modela priekšrocības ideālos laboratorijas apstākļos, kam nav nekāda sakara ar tirdzniecībā laišainai veicamajiem testiem un riepas uzvedību reāla ceļa apstākļos, piedevām, riepas testē pa vienai.

Re: Masinu ved laba puse

13. Septembris 2013, 14:01

Ok, vēl viens komentārs un tad slēdzam šo ziepeni. :D

Eiropa nosaka riepas atbilstību kaut kādiem kritērijiem un šīs atbilstības ietvaros ir iespējams spēlēties pietiekoši lielā diapazonā. Tavs paša piemērs par smiltiņām. Ja vienas ass riepas bremzē pa smiltiņām, otras pa tīru asfaltu, tad vai nu auto griezīs riņķī vai ABS samazinās ievērojami bremzēšanas spēku uz riteņiem, kas iet pa asfaltu un auto bremzēs ar mazāku intensitāti nekā tas būtu iespējams. Tas pats arī ar dažādām riepām. Ja uz vienas ass būs brenda riepa un Maksimas riepa, tad lai bremzējot auto nesagriestu riņķī, auto bremzēs ar tādu intensitāti, ko pieļauj sliktākās riepas īpašības. Tā ir vienkārša fizika un neviens Eiropas gudrais, kas raksta likumus par riepas kritēriju atbilstību tirgum to nevar pārkāpt.

Re: Masinu ved laba puse

13. Septembris 2013, 14:09

Tu uzķēri domu par reālajiem apstākļiem, tomēr nav minēto iespēju spēlēties atbilstības diapazonā. Ir nozaru testi, kuru atbilstības panākšanai ir ilgs un smags darbs, kur lielākā variāciju daļa netiek atļauta izplatīšanai. To labi zina uzņēmumi šeit, kas saskaras ar eletrotehniskas produkcijas testēšanu EMS atbilstībai. Kopš riepu ražotājiem jāpanāk riepu savstarpēja atbilstība (ne tikai riepu modeļa robežās, bet visā izmēru klāstā), riepu ražotāji arī ir ar stipri sasietām rokām, lai dabūtu produktu tirgū. Tieši pateicoties stingrākām prasībām (samazinot diapazonu) uz auto var likt dažādas riepas! Tas darīts patērētāju interesēs, lai palielinātu izvēles iespēju riepas pērkot un paaugstinātu drošību satiksmē, kad pēkšņi jāliek viena vai vairākas rezerves riepas.

Re: Masinu ved laba puse

13. Septembris 2013, 14:11

:doh:

Re: Masinu ved laba puse

13. Septembris 2013, 14:15

benzman rakstīja:Vēl viena lieta, ja salīdzini ar citiem ģimenes auto, tad MB ir tāda lieta, ka viņš labāk izjūt ceļa nelīdzenumus, kā rezultātā vieglāk padodās uz mašīnas vilkšanu uz sānu. Auto ar priekšējo piedziņu, tie parasti iet daudz stabilāk taisni.
Tā vienkārši tāda tehniska īpatnība. Aizmugures piedziņas auto priekšējie riteņi ir atslogotāki.


Man bija w203 kurs ir ar to pasu bazi, lidzigu piekari, un nebija tadas problemas.
Publicēt atbildi