Vēsture

Vēsture

Modeļi

Mazā klase

Kompaktā klase

Vidējā klase

Lielā klase

Luksus klase

Sporta auto

Apvidus auto

Minibusi

Industriālie Mercedes

Prototipi

Mercedes Tūninga Ateljē

AMG
Attēls
Mazā Vācijas pilsētā, 40 km uz ziemeļiem no Mercedes galvenās mītnes Štutgartes, atrodas maza un jauka pilsētiņa ar nosaukumu Affalterbach, kurā mitinās viens no slavenākajiem un labākajiem Mercedes Benz tūninga ateljē Mercedes-AMG GmbH, plašākai sabiedrībai zināms kā vienkārši AMG.
AMG ir dibināts 1967. gadā kā sporta motoru ražotājs, tā dibināšanas nosaukums bija AMG Motorenbau und Entwicklungsgesellschaft GmbH un to dibināja divi bijušie Mercedes Benz inženieri Hans Werners Aufrechts un Erhards Melchers, kuriem bija nedaudz citādākas vīzijas par Mercedes Benz automašīnu ātrumu un jaudu. Sākumā viņi izveidoja mazu ražotni pilsētā ar nosaukumu Großaspach, taču vēlāk AMG kļuva par nopietnu, jaudīgu un sevišķu Mercedes Benz automašīnu ražotni un uzlabotāju.


Kā tad saprotama abreviatūra AMG ? Šeit būs izskaidrojums:

A = Aufrecht Hans-Werner Aufrecht

M = Melcher Erhard Melcher

G = Großaspach Großaspach Aufrechta dzimšanas vieta

AMG burtu abreviatūra nozīmē Aufrecht -Melcher -Großaspach saīsinājumu, kas vienkārši saprotams kā abu dibinātāju inženieru uzvārdi un Melchera dzimtā pilsēta- Grossaspach.

Patlaban AMG ir Mercedes-Benz oficiālā sporta un tūninga auto nodaļa. Taču sākās viss savādāk - ar abu inženieru ideju, padarīt standarta Mercedes Benz daudz ātrākus un jaudīgākus, resp., radīt vairākus sporta automobīļus ar zvaigzni. Pēc ilgiem darba gadiem Daimler AG labā abi nolēma atvērt savu inženierbiroju mazā neuzkrītošā hallītē ar numuru 33.

Drīz vien jau šo hallīti itin bieži sāka apmeklēt pēc zirgspēkiem izsalkušie S klašu braucēji un citi Mercedes īpašnieki.

AMG uzsāka savu darbību izgatavojot un testējot sporta dzinējus, bet vēlāk saskatīja vēl vairāk biznesa iespēju un sāka modificēt pat veselas Mercedes Benz markas automašīnas. Sākotnēji katrs projekts bija individuāls un sērijveidā nekas netika ražots. 1980-to gadu sākumā AMG nedaudz paplašinājās un pārvietojas uz citu netālu esošo pilsētu - Affaltersbachu. Kompānija paplašinājās vēl un sāka pievērsties jau gatavu tūninga elementu piedāvāšanu un uzstādīšanu.

Pirmie modeļi, kuriem varēja iegādāties gatavus tūninga komplektus bija W107, W123 un W126 sērijas Mersedesi.

Tipiskos AMG komplektos no 1979.-1985. gadam ietilpa AMG 5 staru Penta 15” vai 16” lietie diski, Recaro sporta sēdekļi, hroma elementi auto krāsā (vai melnā), mazāka diametra stūres rats, sēdināta un pastiprināta piekare, sporta aerodinamikas komplekts (spoileris, sliekšņi un abi bamperi), kā arī modificēta sporta izplūde un retos gadījumos arī 5 pakāpju mehāniskā kārba.



Šāds izskatījās AMG Penta 5 spieķu Type I disks, kuru 1979. gadā attīstīja Aufrechts. Šos diskus ražoja tikai pēc pēc pasūtijuma un tas tika veikts vācu firmā ATS.

Hammer W124

Viens no lielākajiem notikumiem AMG vēsturē - 1986. gadā AMG prezentēja savu W124 Mercedesa uzlaboto versiju “Hammer”. Lidz ar šo auto AMG inženieri bija radījuši pasaulē ātrāko sedanu. Šim auto zem motora pārsega atradās forsēts Mercedes-Benz 5.6LV8 dzinējs ar 360Zs jaudu un tas spēja sasniegt 200km/h ātrumu ātrāk nekā Lamborgini Countach. Daži vēlākie modeļi bija vēl jaudīgāki un tiem papildus tika uzstādīti arī 17” AMG Aero I Hammer diski.







Daimler AG

1991. gadā Daimler AG iegādājās 51% AMG akciju, tādējādi kļūstot par kontrolpaketes turētāju uzņemumā. Pārējās akcijas Daimler AG pārņēma 2005. gadā.

AMG un Sports

60-to gadu beigās un 70-to gadu sākumā dažādām sacīkstēm pieteica lielo Mercedes-Benz 300SEL 6.3 V8 sedanu, nosaukdami to par “sarkano sivēnmāti”, to starp 1971. Spa 24 Stundu un “European Touring Car Championship” sacīkstēm.

Mercedes 50jos gados aizgāja no motorusporta, dēļ liela un smaga sacīkšu negadījuma, kurā bija daudz upuri. 60tajos gados Mercedes atkal lēnām mēģināja atgriezties vecajos laukos un tas arī veiksmīgi izdevās, izlaižot spota auto modeli ar 6,3 L dzinēju tilpumu, kura startu gan atlika pēdējā brīdī, jo bija radušās neparedzētas tehniskas problēmas.

Taču paralēli Mercedes komandai AMG gatavoja savu leģendāro 300 SEL 6,8.

Ko nevarēja izdarīt milzīgais koncerns, izdarīja mazais tūninga ateljē! Modelis 300 SEL 6,8, kuru pilotēja Hans Heyer un Clemens Schickendanz, negaidīti uzvarēja 24 Stundu sacīkstēs SPA un šis panākums bija kārtīgs pamatakmenis tūninga ateljē attīstībā. Visās avīzēs bija redzamas slejas, kuros bija redzams sarkanais AMG veikums.





80-to gadu beigās AMG strādāja kopā ar Mercedes pie W201 modeļa DTM (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft) versijas. No šī brīža var uzskatīt, ka AMG bija kļuvis par oficiālu partneri Mercedes Benz koncernam.

Attiecības ar Pagani



Šodien AMG piegādā motorus arī Pagani Zonda superauto. Tie ir M120 motori ar darba tilpumu 7291cm3 un V12 izvietojumu un tos oriģināli varēja ieraudzīt SL73 AMG. Taču beidzot SL73 AMG ražošanu šos motoru vairs izmanto tikai Pagani markas automobīļi.

AMG Modeļi.

Visi AMG motori ir ar rokām salikti izmantojot metodi „viens vīrs, viens motors”. Tā ir AMG filozofija un, lai apstiprinātu autentiskumu, uz katra motora ir atrodama plāksnīte ar vārdu un parakstu no tā meistara, kurš salicis šo motoru. Atšķirībā no citām tūninga firmām AMG piedāvā jau gatavus sērijveida modeļus. Tos var pasūtīt un nopirkt pie jebkura Mercedes-Benz dīlera

55. modeļi



Pāris gadus atpakaļ AMG populārākais un varētu pat teikt standarta motors bija 5,4L V8, ar motora numuru M113, tomēr šim motoram ir divas versijas:

1) Atmosfēriskais V8 ar jaudu 355Zs (piemēram G55 AMG, līdz 2006 gadam), šie motori ir pilnībā noņemti no ražošanas.

2) Kompresora V8 ar 469Zs (piemēram E55 AMG). Šo motoru 2006 gadā aizvietoja ar M156, 6,2L V8

65. Modeļi


AMG ražo arī 612Zs un 1000Nm 6,0L V12 ar divām turbīnām, jeb Biturbo. Šo motoru var ieraudzīt uz S65 AMG, uz SL65 AMG un uz CL65 AMG.


S65 AMG W221


CL 65 AMG W216


SL 65 AMG R230

63. modeļi



Tie ir šobrīd pieejamie AMG motori, kurus uzstāda gandrīz visos AMG modeļos izņemots G55, kur uzstāda 5,5 V8 ar Kompresoru. Zem nosaukuma 63 slēpjas 6,2l V8 ar jaudu 514Zs.

Pašreizējie 63 modeļi ir:

S63 AMG CLS63 AMG

ML63 AMG C63 AMG

R63 AMG E63 AMG

CLK63 AMG (izmantota kā drošības mašīna 2006 un 2007 F1 pasaules čempionātā) CL63 AMG

Dīzeļa motors

AMG piedāvāja arī vienu dīzeli OM612 3.0 L, kas bija pieejams C30 CDI AMG.





AMG Modeļu hronoloģija:

· 1986 Mercedes-Benz 560SEL 6L 32V AMG (W126)

· 1986 300E "Hammer" AMG (W124)

· 1992 300E-24V 3.4L E34 and E34T AMG (W124)

· 1993 E320 3.6L E36 and E36T AMG (W124)

· 1993-1994 E60 AMG (W124)

· 1995-1998 C36 AMG (W202)

· 1995, 1998-2001 SL73 AMG (R129)

· 1996-1998 SL60 AMG (R129)

· 1998-2000 C43 AMG (W202)

· 1998-2002 CLK-GTR AMG (W208)

· 2000-2004 C32 AMG (W203)

· 2000-2002 ML55 AMG (W163)

· 2001-2004 SLK32 AMG (R170)

· 2001 CL63 AMG (W215)

· 2001 S63 AMG (W220)

· 2003 E55 AMG (W211)

· 2005 S55 AMG (W221)

· 2007S63 AMG (W221)

· 2007ML63 AMG (W164)

· 2007 R63 AMG

· 2007CLK63 AMG (W209)

· 2007CLS63 AMG (C219)

· 2007C63 AMG (W204)

· 2007E63 AMG (W211)

· 2007CL63 AMG (C216)

Daži fakti par AMG

·-Kad 90-tos Daimler pārnēma AMG tā pārdošanas apjomi palielinājās 5 reizes.

-AMG ir officiālas F1 drošības mašīnu ražotājs

-Viens no AMG dibinātājiem Aufrech 1999 gadā dibināja savu neatkarīgu uzņēmumu , H.W.A GmbH, kas nodarbojas ar sacīkšu auto izstrādi.

· Kopš 2000. gada HWA nodarbojas ar DTM automašīnām

REKLĀMAS

email Sazināties ar moderatoru YouTube Facebook Twitter Draugiem
Šajā vortālā paustā informācija nav Mercedes-Benz club Latvia viedoklis
KriCe©2012
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Visi laiki ir GMT + 1 stunda [ DST ]