Vēsture

Vēsture

Modeļi

Mazā klase

Kompaktā klase

Vidējā klase

Lielā klase

Luksus klase

Sporta auto

Apvidus auto

Minibusi

Industriālie Mercedes

Prototipi

Mercedes Tūninga Ateljē

Auto 2000
Attēls
Auto 2000 ir īpašs prototips veidots pēc 1970o gadu beigās Vācijas valsts iniciētas programmas, kuras mērķis bija likt autoražotājiem pievērst lielāku uzmanību degvielas patēriņa mazināšanai. Mercedes-Benz spēja ar savu Auto 2000 modeli ne tikai izpildīt šos nosacījumus, bet arī veikt turpmākus būtisku uzlabojumus pasīvās drošības sistēmās.

1970o gadu beigās Vācijas Federālā Pētniecības un Tehnoloģiju Ministrija uzsāka īpašu projektu „Auto 2000”, kurā pieadalījās vairāki auto ražotāji. Viens no svarīgākajiem mērķiem bija degvielas patēriņa samazināšana, un projekta ietvaros tika reglamentēts, ka auto, kura pašmasa ir līdz 2150kg nedrīkst patērēt vairāk kā 11l degvielas uz 100km – priekš tā laika ļoti ambiciozs mērķis – un degvielas patēriņš automobīlim, kura svars bija starp 1250 un 1700kg, nedrīksteja pārsniegt 9.5l uz 100km. Papildus šiem nosacījumiem, auto bija jābūt spējīgam uzņemt četris pasažierus un nodrošināt vēl papildus 400kg pieļaujamo noslogojumu. Mercedes-Benz spēja ievērot visus šos nosacījumus.

„Auto 2000”, kuru pirmoreiz publikai prezentēja 1981.gada Frankfurtes Internacionālajā Motoršovā, bija apveltīts ar aerodinamiski opotimizētu virsbūvi ar ļoti zemu gaisa pretestības indikatoru 0.28 Cd. Šajā konceptautomobīlī tika izmēģināti veseli trīs dažādi dzinēji. 3.8l V8 dzinējam tika ieviesta iespēja automātiski atslēgt cilindrus. Kad bija nepieciešama neliela jauda, četri no astoņiem cilindriem tika īslaicīgi atslēgti – mūsdienās šāda iespēja ir vairākiem liela apjoma Mercedes-Benz benzīna dzinējiem. Iekš „Auto 2000” testētais 3.3l 6-cilindru dīzeļdzinējs izcēlās ar lielisku paātrinājumu, jo tas bija aprīkots ar divām turbīnām. Tas arī bija izcili taupīgs – pie 120km/h liela ātruma degvielas patēriņš bija tikai 7.5l uz 100km.

Ar trešo „Auto 2000” variantu inženieri bija realizējuši ļoti ambiciozu projektu – automobīļu gāzes turbīnu. Šāds dzinējs bija apveltīts ar vairākām pozitīvām īpašībām, piemēram, zemu izmešu daudzumu, mazu svaru, kompaktiem izmēriem, labām griezes momenta īpašībām un ūdens dzeses sistēmas likvidēšanu. Visi dzinēji tika sajūgti kopā ar četrpakāpju automātisko ātrumkārbu.

Papildus visiem iepriekš minētajiem jaunumiem, iekš „Auto 2000” arī tika testēti integrāli sēdekļi vadītājam un priekšējam pasažierim, kuros pa tiešo bija iebūvētas drošības jostas un to stiprinājumi, kā arī integrālas bērnu drošības sistēmas un pret gājējiem draudzīgāki priekšējie bamperi.

REKLĀMAS

email Sazināties ar moderatoru YouTube Facebook Twitter Draugiem
Šajā vortālā paustā informācija nav Mercedes-Benz club Latvia viedoklis
KriCe©2012
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Visi laiki ir GMT + 1 stunda [ DST ]