Vēsture

Vēsture

Modeļi

Mazā klase

Kompaktā klase

Vidējā klase

Lielā klase

Luksus klase

Sporta auto

Apvidus auto

Minibusi

Industriālie Mercedes

Prototipi

Mercedes Tūninga Ateljē

G-klase
Attēls
Ražošanas periods: 1979 - šodiena

Virsbūves kods: W460, W461, W462, W463
G-klasse vai G-modell (saīsinājums "G" no vācu valodas vārda Geländewagen, kas latviešu valodā nozīmē apvidus auto), tautā saukta arī par "kiosku" vai "geļiku" ir leģendārs Mercedes Benz apvidus auto modelis, kurš tiek ražots jau kopš 1979. gada līdz pat šodienai, pateicoties šī auto lielajai poularitātei Mercedes klientu vidū.
Mercedes Benz G-klase ir viena no labākajām apvidus automašīnām reālajos bezceļos. G-klases apgāšanās robeža standartā ir 38 grādi, diezgan droša braukšana iespējama vēl pat 35 grādu leņķī, bet daudz ir atkarīgs no riepām, smaguma centra, kravas un jumta bagāžas svara.
Kopumā tiek ražotas 3 dažādas G-klases virsbūves versijas: divdurvju kabriolets, noslēgts 3 durvju modelis jeb īsā G-klases bāze un noslēgts piecdurvju modelis jeb garā G-klases bāze.


Tiek uzskatīts, ka G-klase sākotnēji tika radīta priekš NATO vajadzībām. G-klase tiek ražota Austrijas pilsētā Grācā.

Austrijā, Lihtenšteinā, Šveicē, Slovēnijā un Horvātijā G-klase tiek tirgota zem segvārda "Puch", kas saistīts ar nacionālajām īpatnībām pret austriešu un vāciešu precēm.

W460 ir pats pirmais G-klases variants, kurš bija ļoti vienkāršs un ar atslēdzamu priekšējo tiltu.

W460 variants tika ražots līdz 1990. gadam, pēc tam sāka ražot modeli divos izpildījumos dažādām klientu vēlmēm - W461 ar pieslēdzamu pilnpiedziņu un nedaudz vienkāršākā izpildījumā iestādēm, birojiem un armiju vajadzībām un W463 ar pastāvīgu pilnpiedziņu, ar paaugstinātu komforta līmeni un bagātīgāku aprīkojumu.

Ļoti reta versija ir W462, kura apzīmē W461 sērijas automašīnas, kuras tiek montētas nevis Grācā, bet "konstruktora" izpildījumā tiek sūtītas uz Grieķiju, kur tiek samontētās Grieķijas armijas vajadzībām kā ELBO modeļi - Elliniki Biomichania Ochimaton. Līdzīgā veidā notika G-klases komplektēšana Polijā un Turcijā, bet uz Franciju tika sūtīta tikai virsbūve, tilti un rāmis, bet dzinēju un transmisiju uzstādija firma Peugeot, tāpēt auto tika tirgots zem Peugeot vārda.


Kopš W461 sērijas ražošanas beigām 2001 gadā, klientiem tiek piedāvāta G 270 CDI Worker versija. Tā ir aprīkota ar 2,7 litru OM612 CDI motoru, kas attīsta 115 kW (156 PS), un 400 Nm maksimālo griezi.


Ar pašu pirmo Puch G-klasi ASV brauc Arnolds Švarceneggers. Priekš Pāvesta vizītes Austrijā 1983. gadā tika saražots speciālais modelis - Papamobil.


G-Klase ir viena no visvairāk saražotajām apvidus automašīnām. G-klases apgāšanās leņķis ir 38 grādi, droša braukšana iespējama vēl 35 grādu leņķī, bet statiski auto var apgāzties tikai pie 40 grādu kāpuma leņķa, lai gan te daudz ir atkarīgs no riepām, smaguma centra, kravas svara.

G-Klases vēsture

Daimler-Benz un autriešu ražotājs Steyr-Daimler-Puch (šodien Magna Steyr) vienojās 1972. gadā attīstīt apvidus automašīnu. Tas notika pa lielai daļai Persijas iespaidā, kura par 18 % bija Daimler Benz akcionārs un kurai uz to brīdi vajadzēja apvidus automašīnas robežkontrolei un medībām. Sākumā rēķinājās arī ar Vācu armijas interesi šī auto izmantošanai militārajām vajadzībām un daži modeļi tiešām izraisīja lielu rezonansi un interesi, lai gan vācu armijas izvēle izmaksu dēļ krita uz VW Iltis.

1975. gadā tika nolemts G klasi ražot sērijveidā un kā ražošanas vieta tika izvēlēta Grācas pilsēta Austrijā. G klasi tur ražo joprojām un liela daļa tiek īstenota ar roku darbu.

Galvenie rādītāji G klasei bija jābūt absolūtai pielāgotībai bezceļu apstākļiem arī smagos apstākļos, vilcējspēkam un ilgdzīvotībai. Attiecīgi G klase ir arī plānota. Auto bāzi veido kastes rāmis no slēgtiem garprofīliem un šķērstraverzēm.

Tipiski apvidus auto, G klasei ir arī neatkarīgas asis, gari atsperu ceļi un liels attālums līdz auto grīdai, kā arī pieslēdzami diferenciāļi. Reālos apvidus apstākļos G klase ir uzrādījusi labus rezultātus, tāpēc šo auto modeli apjūsmo mednieki, off road draugi un jātnieki. Daudzas armijas, ugunsdzēsēji, katastrofu dienesti un ANO izvēlējušies WOLFu-G klases specialo modeli kopš 1979.gada ar 2,4-Litru četrcilindru 53 kW (72 PS) dīzeļmotoru, kura maksimālais ātrums ir 117 km/h.

Kā visiemīļotākais variants kļuva 300 GD ar no vieglo auto produkcijas pazīstamo 3-Litru džieļmotoru-OM617. Stiprākais variants 280 GE, attīstīja 115 kW (156 PS). Plānošanā esošais modelis 300 GD Turbodiesel tā arī nenonāca ražošanā, jo starta pozīcijās bija jau jaunāku motoru paaudze. Automātiskās kārbas bija pieejamas pēc vēlmes kopš 1981. gada modeļiem 230 GE, 280 GE un 300 GD.


Arī franču armija izmantoja G klases ideju, tā G klases virsbūves bāzētājā P4 VLTT (Voiture Légère Tous Terrains) iebūvēja Indénor-Diesel XD2, kā arī Peugeot ātrumkārbas.

MotoriW460 (1979–1992, katalizatori pieejami no 1984)


Šodiena

G-klasei gadu gaitā bija daudz dažādu atjauninājumu un uzlabojumu un tā saņēma arvien jaudīgākus un modernākus motorus kā arī ABS, ESP, Airbag un citus tehniskus jauninājumus.

AMG piedāvā optiski pārstrādātus un vēl jaudīgākus variantus, kopš 2008. gada visus pat ar 373 kW/507 PS jaudu. Solīdais auto rāmis atļauj daudz dažādu individuālo pieeju un uzbūvju iespējas.

Mercedes-Benz tūninga ateljē Brabus piedāvā 449 kW (610 PS) jaudīgu G-Klasi ar nosaukumu G V12, kurā ir ievietots S 600 6,2 litru V12- Biturbo motors.

Pie Mercedes-Benz dīleriem no 2002. līdz 2004. gadam varēja pasūtīt arī G 63 AMG modeli, bet tie saražoti tikai 13 eksemlāros.


Atjauninājums Aprīlis 2007

2007. gada (kopš aprīļa) modelis ir modelis ar pārstrādātu interjeru un salonu. Ārēji tika mainītas aizmgurējās lampas, kuras tagad ir ar diožu jeb LED tehniku.

Salonā parādījās jauns instrumentu panelis ar 4 hroma riņķiem, jauna ir arī apgaismotā četru spieķu multifunkciju stūre, kura G 320 CDI modelī ir no ādas, citos modeļos ādas un koka kombinācijā.

Arī viduskonsole tika mainīta un tai parādījās jaunas vadības pogas klimata kontrolei. Sēdekļu apsilde ir sērijveidā. Par piemaksu pieejama ir Comand APS sistēma ar DVD navigāciju, CD, Radio un pat kompass.

Papildus aprīkojumā parādījās jaunas iespējas, piemēram, atpakaļskata kamera, riepu spiediena kontrole un sporta izpūtējs, līdzīgs kā G55 AMG modeļiem. Bez Artico interjera paketes ar ādas aizvietotāju ir pieejama arī Congnac apdare ar pelēku vai melnu ādu.


Atjauninājums Septembris 2008

Pēc tā, kad 2007.gadā G klase tika nedaudz atjaunināta (īpaši salonā) sekoja jau nākamais Atjauninājums, kas par nedaudz lielāku cenu ir pieejams no 2008. gada septembra. Šis atjauninājums ietver sevī optiskas izmaiņas, piemēram, citu radiatora režģi ar 3 platiem spraišļiem - agrāk tie bija 7 smalki spraišļi.

Citas izmaiņas ir nākušas interjerā, jauna Bluetoth bezroku sistēma mobilajam telefonam, MP3 pieslēguma ports, kuru var kontrolēt ar multistūres palīdzību. Ja G 320 CDI modelim sērijveidā ir 6 disku diskmainis, tad G 500 versijai tas jau ir 6 DVD diskmainis ar balss vadību, HDD navigāciju un speciālu Offroad interfeisu.

G 500 modelis atjauninājuma ietvaros tika pie 5,5 litru V8 motoru ar 255 kW (347 PS) un nedaudz cita dizaina 18 collu vieglmetāla diskus. Līdz ar šo tiks nomainīts līdzšinējais G500 modelis ar 218 kW (296 PS). Ar šo jauno dzinēju G klase paliek daudz dinamiskāka un no 0-100 km/h paātrinās 5,9 sekundēs.


Nākotnes izredzes

Nesen tika darīts zināms fakts, ka Mercedes-Benz G klase tiks būvēta un ražota līdz pat 2015. gadam, tādēļ varam būt droši - dažādi uzlabojumi un atjauninājumi vēl noteikti sekos.

REKLĀMAS

email Sazināties ar moderatoru YouTube Facebook Twitter Draugiem
Šajā vortālā paustā informācija nav Mercedes-Benz club Latvia viedoklis
KriCe©2012
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Visi laiki ir GMT + 1 stunda [ DST ]