Vēsture

Vēsture

Modeļi

Mazā klase

Kompaktā klase

Vidējā klase

Lielā klase

Luksus klase

Sporta auto

Apvidus auto

Minibusi

Industriālie Mercedes

Prototipi

Mercedes Tūninga Ateljē

CE-klase
Attēls
C123

Ražošanas periods: 1977-1985

Kamēr 8-sērijas kupejas stilistiski bija ļoti stipri orientētas ap šīs pašas sērijas sedaniem, jaunie 230 C, 280 C un 280 CE bija kļuvuši jau daudz individuālāki. Salīdzinājumā ar 4-durvju versiju, par 85mm īsākā riteņu bāze kopā ar zemāku jumta līniju un slīpāku auto priekšgalu un vējstiklu deva auto daudz sportiskāku izskatu.

No sava 4-durvju brāļa C123 kupejas mantoja ne tikai uzlabotās aktīvās un pasīvās drošības sistēmas, bet arī piekari un bremžu sistēmu.

Runājot par aprīkojumu, C123 kupejas tika vairāk orientētas ap dārgākajām 4-durvju versijām 280 un 280 E. Šajā aprīkojumā ietilpa taisnstūrveidīgie platie lukturi, hromēts režģis gaisa savācējam pie priekšējā vējstikla, kā arī hromētas līstītes zem aizmugurējiem lukturiem. Visām 4-durvju versijām taisnstūrveidīgie lukturi parādījās tikai 1982.gadā kā standarta aprīkojums, kā rezultātā šajā gadā notikusī modeļu atsvaidzināšana maz atspoguļojās uz kupejām. Vienīgā pārmaiņa – gaisa savācēja režģis pie priekšējā vējstikla vairs netika piedāvāts ar hromu.



1977.gadā ražošana uzsākās ar 3 modeļiem – 230 C (109zs; 4-cilindri), 280C (156zs; 6-cilindri) un 280 CE (177zs; 6-cilindri). Jau 1977.gada rudenī šai ģimenei pievienojās arī pirmais dīzelis – 300 CD (80zs), bet tas bija pieejams tikai ASV tirgum. Galvenais iemesls šādam gājienam bija vidējā šīs modeļu sērijas benzīna patēriņa samazināšana ASV tirgū. Tad, kad šī minimālā benzīna patēriņa prasība tika vēl vairāk pastiprināta, 1981.gadā šis modelis tika aizvietots ar 300 CD Turbodīzeli (125zs). Arī šis modelis netika piedāvāts Eiropas, tā vietā Amerikā pārtrauca piedāvār 280 CE.

1980. gadā 230 C tika nomainīts pret 230 CE. Tā jaunais motors M 102 ar mehāniski regulējamo benzīna iesmidzi attīstīja 123zs jaudu. Kopš tā laika šīs kupejas pēc pasūtījuma aprīkoja arī ar ABS, un kopš 198.gada – arī ar Airbag.

C123 sērijveida ražošana tika apturēta 1985.gadā. Kopā tika saražoti 99.884 automobiļi, 15.509 no tiem bija aprīkoti ar dīzeļdzinējiem.

Kurš savu auto pasūtīja 1977.gadā, daļēji dabūja gaidīt līdz pat 2 gadiem uz savu auto.


C124

Ražošanas periods: 1987 - 1996

Uz W124 E-klases bāzētās C124 kupejas pirmizrāde notika 1987.gada martā, Genfas auto izstādē. C124 ir tiešais pēctecis C123 kupejai, kas, līdzīgi kā C124, arī bija bāzēta uz tās paaudzes E-klases sedana.

No paša sākuma bija pieejami tikai 2 dzinēju varianti – 230 CE ar 2.3l rindas 4-cilindru dzinēju (136zs), un 300 CE ar 3.0l rindas 6-cilindru dzinēju (188zs). 1989. gadā C124 ģimenei pievienojās modelis 300 CE-24 (220zs), un 1990.gadā pievienojās arī visvājākā no versijām 200 CE (122zs).



1992.gadā notika izmaiņas modeļu nosaukumos, to modeļu numuri nedaudz precīzāk apzīmēja dzinēja tilpumu. Tādējādi, 230 CE kļuva par 220 CE, 300 CE-24 kļuva par 320 CE. Standarta 300 CE ražošana tika pārtraukta. Tikai gadu vēlāk tika mainīti modeļu nosaukumi visiem Mercedes-Benz vieglajiem auto. Modeļa nosaukumā pirmais parādījās burts, kurš apzīmēja klasi, kurā auto pieder, un otrs bija ciparu virknējums, kas norādīja uz dzinēja tilpumu. Tādējādi, 200 CE tika pārdēvēts par E 220 Coupe, 200 CE par E220 Coupe, 320 CE par E 320 Coupe. Lielākas jaudas un sportiskākas braukšanas entuziastiem par prieku, 1993.gadā debitēja arī E 36 AMG Coupe, ar 3.6l 272zs dzinēju.



Kopā ar modeļu nosaukuma maiņu, auto ieguva arī vizuālas pārmaiņas. Visievērojamākās pārmaiņas skāra motora pārsegu, jo tajā tika integrēts priekšējais režģis, līdzīgi kā Mercedes-Benz tālaika flagmaņiem – W140 S-klasēm. Paralēli jaunajam motora pārsegam un režģim, uzlabojumi skāra arī priekšējos lukturus, kuru viens stūris kļuva noapaļotāks, priekšējos pagriezienrādītājus, kur no oranžiem pārvērtās par baltiem, kā arī aizmugurējos lukturus, kur oranžā un sarkanā vietā kļuva pelēcīgi un sarkani.

Tomēr par vienu no kolekcionāru iekārojamākiem un fanu apbrīnotākajiem modeļiem kļuva 1988.gadā debitējušais AMG meistarstiķis - 300CE 6.0 „Hammer”, kas tulkojumā nozīmē „āmurs”. AMG inženieri iekš standarta 300CE pamanījās ievietot no 5.5l uz 6.0l forsētu V8 dzinēju, ātrumkārbu, bremzes, kā arī citas komponentes no 560SEC. Vizuāli no standarta AMG produktiem tas atšķīrās ar uzpūstām arkām priekšā un aizmugurē, lai atrastu vietu platākām riepām. Šis „zvērs” attīstīja 385zs/566Nm, līdz 100km/h ieskrējās 6.0sek, un maksāja tajā laikā tikpat iespaidīgi, cik tas skanēja – 335.550 DM, kas bija veselus 100.000DM dārgāk kā Ferrari Testarossa. Pateicoties šai iespaidīgajai cenai, kopā saražoti tika tikai 12 „Āmura” eksemplāri.

REKLĀMAS

email Sazināties ar moderatoru YouTube Facebook Twitter Draugiem
Šajā vortālā paustā informācija nav Mercedes-Benz club Latvia viedoklis
KriCe©2012
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Visi laiki ir GMT + 1 stunda [ DST ]