Vēsture

Vēsture

Modeļi

Mazā klase

Kompaktā klase

Vidējā klase

Lielā klase

Luksus klase

Sporta auto

Apvidus auto

Minibusi

Industriālie Mercedes

Prototipi

Mercedes Tūninga Ateljē

E klase
Attēls
W123

Ražošanas periods: 1976 - 1985

Mercedes-Benz W123 sērijas auto tika ražoti 9 gadus, no 1976.gada līdz 1985.gadam. W123 modelis apsteidza savu priekšteci, W114/W115 /8, kā panākumiem visbagātākais Mercedes modelis. Līdz 1985.gadam, kad to nomainīja W124 sērija, kopumā tika pārdoti 2.5 miljoni W123 sērijas auto.

Mercedes-Benz uzsāka W123 4-durvju sedana varianta tirdzniecību 1976.gada janvārī. Lai gan bija vairākas tehniskas līdzības ar priekšgājēju, jaunajam modelim bija garāka riteņu bāze un lielākas ārējās dimensijas. Auto dizains arī tika atsvaidzināts, lai gan joprojām dažas līdzības ar /8 modeļiem saglabājās.

W123 reprezentē pēdējo „klasiskā” Mercedes evolūciju, kura uzsākās vēl ilgi pirms vēja tuneļu parādīšanās.



Sākotnēji visiem modeļiem, izņemot 280/280E, bija četri izmēros atšķirīgi apaļi lukturi, kamēr iepriekš minētajiem modeļiem tās sastāvēja no viena taisnstūrveidīga bloka. Pēc dizaina atsvaidzināšanas pāris gadus vēlāk, visiem modeļiem tika ieviesti taisnstūrveidīgie lukturi.

Visi W123 dzinēji bija pārņemti no W114/115 /8 sērijas. Vienīgais jaunums bija 250ā modelī pieejamais rindas 6-cilindru dzinējs, kas pēc būtības bija deforsēts 280ā modeļa dzinējs.

1976.gada pavasarī tika prezentēta Coupé versija, kurai bija īsāka riteņu bāze. Eiropā bija pieejamas tikai 2 versijas – 230C (vēlāk 230CE) un 280C (vēlāk 280CE), lai gan Ziemeļamerikā bija pieejams arī papildus modelis – 300CD, ko darbināja 3.0 litru dīzeļdzinējs.

1977.gada augustā uzsāka ražot arī pagarinātas riteņbāzes W123. Šie auto bija pieejami kā 7/8-vietīgi pasažierauto, vai tikai kā rāmji, uz kuriem vēlāk tādi individuālie ražotāji kā Binz vai Miesen veidoja ambulances vai apbedīšanas auto..



Frankfurtes Autošovā 1977.gada septembrī tika prezentēts W123 universālis, jeb W123T. Burts T nozīmēja "Touring and Transport". T modeļu ražošana tika uzsākata 1978.gada martā.

1979.gada septembrī tika prezentēts pirmais Mercedes auto ar turbodīzeli. Šī auto modeļa nosaukums bija 300TD Turbodiesel, un bija pieejams tikai ar automātisko pārnesumkārbu. Vairums tirgu šis dzinējs bija pieejams tikai T modeļos, lai gan Ziemeļamerikā šis dzinējs bija sastopams arī 4-durvju sedanu un Coupé variantos.

1980.-1981.gadā tika pārtraukta 280 modeļa verisjas ar karburātoru ražošana, bet 280E (ar degvielas iesmidzi) versijas ražošana turpinājās.

1982.gada septembrī visu modeļu dizains tika viegli atsvaidzināts. Visi modeļi standartā ieguva taisnstūrveidīgos lukturus, kas iepriekš bija pieejami tikai 280/280E modeļos, kā arī par standartaprīkojumu kļuvas stūres pastiprinātajs.

W123 bija sērija, kas pirmā stādīja priekšā tadus svarīgus jaunumus kā ABS (pieejams kā papildaprīkojums no 1980.gada augusta), teleskopisku stūres ratu un gaisa spilvenu (Airbag) vadītājam (pieejams kā papildaprīkojums no 1983.gada).



W123 ražošana tika pārtraukta 1985.gada novembrī. Vispopulārākie modeļi bija 240D (kopā saražoti 454’780 auto), 230E (442’067 auto) un 200D (378’138 auto).

Iemesls 240D modeļa lielajai popularitātei ir tā izslavētā uzticamība, kuras pamatā ir super-izturīgais 2.4l dīzeļdzinējs. Tieši šis dzinējs palīdzēja kādam W115 240D, vienam no šīs sērijas priekštečiem, uzstādīt īpašu rekordu – tas laika posmā starp 1976. un 2004.gadu spēja nobraukt 4.6 miljonus kilometru!!! Lielāko daļu no šiem 28 gadiem šis auto pildīja takša funkcijas, kura rīcībā bija vēl papildus 2 rezerves dzinēji, kuri tika pielietoti rotācijas kārtībā, veicot kopumā 11 rotācijas.

Kopumā tika saražoti 2,696,915 W123 sērijas auto, no kuriem:

2,397,514 bija 4-durvju sedani

99,884 Coupé un

199,517 T modeļi.


W124

Ražošanas periods: 1985 - 1995

Nākamās „vidējās” klases mercedes paaudzei tika dots virsbūves kods W124. Ja W123 varēja saskatīt zināmas līdzības ar iepriekšējo modeli, tad W124 bija pilnīgi citādāks E klases mercedes. Tas tika veidots vadoties pēc astoņdesmito gadu auto dizaina tendencēm- izmantot pēc iespējas mazāk hroma virsbūves detaļās, taču izmantot vairāk plastmasas. Tas gan īpaši neatsaucās uz jaunās E klases kvalitāti.

W124 plašākai publikai pirmo reizi tika demonstrēts 1984. gada 5.novembrī. Publika jaunā un veiksmīgā dizaina, kā arī komforta līmeņa dēļ šo modeli pieņēma ļoti atzinīgi.



Jaunā E klase sniedza daudz augstāku komforta līmeni, nekā iepriekšējās paaudzes E klases W123. Kā zīmīgākos jaunievedumus var minēt uzlaboto trokšņu izolāciju- gan no motortelpas, gan no ārpuses; daudz plašāku aprīkojumu jau bāzes versijā, kā arī ļoti plašu papildaprīkojuma klāstu- jaudīgākus un ekonomiskākus dzinējus, ērtāku balstiekārtu, kā arī – ļoti veiksmīgu dizainu.

Modeļu apzīmējumi

Visā ražošanas periodā tika piedāvāts ļoti plašs modeļu klāsts, kuru apzīmējumi tika mainīti ražošanas perioda vidū. Šī iemesla dēļ, potenciālajam W124 pircējam bija neērtības orientēties modeļu klāstā.

Sākot ar ražošanas uzsākšanu, līdz 1993.gada jūljam, visi modeļi tika apzīmēti tieši tāpat kā W123 - cipari apzīmēja dzinēja tilpumu, taču burti parasti apzīmēja degvielas veidu, kā arīvirsbūves veidu, piemēram T- universāls, C-kupeja. Tā piemēram – 300CE ir kupeja ar benzīna dzinēju un 300TD ir universāls ar dīzeļdzinēju. Bieži tiek maldīgi uzskatīts, ka TD nozīmē turbodīzeli, taču Mercedes savus turbodīzeļu modeļus apzīmēja kā Turbodiesel, līdz ar to universālis ar trīs litru turbodīzeļa motoru saucās 300TD Turbodiesel.

Pēc 1993. gada jūlija, visiem modeļiem pirms cipariem klāt sāka likt E burtu, kurš nu jau oficiāli apzīmēja „E” klasi. Vairs netika lietots burts „D” kas agrāk apzīmēja dīzeļdzinēju. Pēc jaunās metodes tika lietots uzraksts „DIESEL” vai „TURBODIESEL”. Piemēram – E200 kā benzīna dzinējs un E200 Diesel kā dīzeļdzinējs. Savukārt, kupejām vairs nelietoja apzīmējumu „CE”. Tādā veidā, gan kupejai, gan sedanam varēja ieraudzīt vienu un to pašu apzīmējumu- ar uzrakstu E320 apzīmēja gan sedanu, gan kupeju.

Jāatzīmē, ka virsbūves indekss palika tas pats - W124, jo netika izveidots jauns modelis, bet gan atvieglota tā atpazīstamība tirgū.

Neskatoties uz to, ka visi modeļi tika nemitīgi uzlaboti, visā ražošanas periodā bija trīs paaudžu dizaini un divi „ facelift”.



Otrās paaudzes dizains

Pirmais „facelift” notika 1989.gada septembrī. Visi modeļi tika aprīkoti ar platajiem sānu moldingiem, kādi iepriekš bija tikai kupejām; sānu spoguļi tika krāsoti virsbūves krāsā; durvju rokturi un atsevišķas virsbūves detaļas aprīkoja ar hromētiem elementiem, kā arī salonā pārādijās vairāk koka dekoratīvo detaļu un savādāki sēdekļi.



Trešās paaudzes dizains

Nākamie globālie uzlabojumi notika 1993.gada jūlijā. Šoreiz uzlabojumi bija krietni radikālāki. Tika izmainīts motora pārsegs un priekšējā dekoratīvā reste, tos veidojot kā vienu veselu. Rezultātā, restei vairs nebija liels hromēts rāmis un trīsstaru zvaigzne tagad stiprinājās motora pārsegā, nevis restē.

Tika izmainīts arī priekšējo lukturu dizains, virzienrādītāji kļuva balti visiem modeļiem un aizmugurējie lukturi tikai ietonēti pelēkā un sarkanā tonī.

Arī aizmugurējā daļa tika izmainīta. Pamatā izmaiņas skāra bagažnieka vāku, kuram bija jauni dekoratīvi hroma elementi un nedaudz savādāka forma.

Starp šīm globālajām izmaiņām, Mercedes rūpnīca nemitīgi uzlaboja savus auto, piedāvājot aizvien vairāk aprīkojuma bāzes versijā un piedāvājot jaunākas paaudzes dzinējus.

Tādā veidā, 1992.gadā tika nomainīti visi M102 un M103 benzīna dzinēji pret jaunās paaudzes M111 un M104 benzīna dzinējiem. Tas nozīmēja, ka pēc 1992. gada vairs neražoja 230E, 260E un 300E, kā arī 300E-24, kurš jau kopš 1988.gada tika aprīkots ar M104 motoru. To vietā parādijās 220E; 280E un 320E modeļi. Savukārt 200E modeļa nosaukums nemainijās, tomēr arī tas tika pie jaunas paaudzes dzinēja M111.

Jaunās paaudzes benzīna motori atšķīrās no vecās paaudzes motoriem ar divām sadales vārpstām un uzlabotu dzinēja elektronisko vadību. Principā, šī modernizācija ieviesa daudzvārstu tehnoloģiju, kas vienkāršiem vārdiem nozīmēja četrus vārstus uz vienu cilindru. Mercedes konkurenti arī izmantoja šādu tehnoloģiju un apzīmēja to kā 16V vai 24V. Mercedes, savukārt, vizuāli neizcēla šādas tehnoloģijas esamību uz četru, astoņu un divpadsmit cilindru motoriem, bet vēlāk arī uz sešu cilindru motoriem.

Paralēli tika modernizēti arī dīzeļdzinēji. Tomēr to modernizācija nebija tik radikāla un pārsvarā skāra ekoloģisko normu ievērošanu un jaudas palielināšanu.

Teorētiski visu ražošanas periodu tika modernizēti tie paši dīzeļdzinēji, kurus uzstādija pašā ražošanas sākumā. Modernizācija skāra gan dīzeļu aprīkošanu ar turbīnām, gan dzinēja vadības regulāciju. Šos pašus dzinējus ar nelielām izmaiņām izmantoja arī nākamājā „E” klases paaudzē W210 līdz pat CDI dzinēju ieviešanai, kā arī „S” klasē W140.



Aprīkojums

Nav noslēpums, ka Mercedes vienmēr ir izcēlies ar bagātīgu aprīkojumu salonā. Tomēr W124 bāzes komplektācijā ietilpa tikai pašas nepieciešamākās lietas, visu pārējo klients varēja iegādāties kā papildaprīkojumu.

Neskatoties uz mūsdienu standartiem nabadzīgo aprīkojumu, W124 modelis patīkami izcēlās uz konkurentu fona ar stūres pastiprinātāju, hidraulisko sajūgu, ABS, priekšējo lukturu augstuma regulāciju, labās puses sānu spoguļa elektrisku regulāciju, koka apdari salonā, apsildāmu loga mazgājamā šķidruma rezervuāru un citām lietām, kuras konkurenti ne vienmēr piedāvāja bāzes komplektācijā, vai arī nepiedāvāja vispār.

Ar gadiem W124 tikai papildināja bāzes komplektāciju, lai atbilstu ne tikai klientu augstajām prasībām, bet arī drošības un ekoloģijas standartiem. Tādā veidā W124 modelis ieguva arī drošības spilvenu un katalizātoru.

Kā papildaprīkojumu W124 varēja saņemt ne tikai kruīzkontroli un ādas salonu, bet arī elektriski regulējamus sēdekļus ar divām atmiņas pozīcijām, elektriski regulējamu stūres pozīciju, ortopēdiskās atzveltnes un automātisko klimatkontrole.

Arī tehniskā puse bija papildināma ar dažādām noderīgām un retām lietām-

W124 bija iespējams aprīkot ar sportiskāku balstiekārtu, kas plašāk pazīstama kā „Sportline”. No praktiskā viedokļa, šāda balstiekārta pietuvināja auto tuvāk zemei par aptuveni diviem centimetriem, kā arī riteņu bāzi padarīja platāku par vairāk kā 1 centimetru. Balstiekārta tika padarīta jūtami cietāka un stabilāka.

Papildaprīkojumā piedāvāja arī diferenciāļa bloķētāju, četru vai piecu pakāpju automātisko ātrumkārbu, tonētus stiklus, priekšējo lukturu tīrītājus un daudz dažādu citu lietu.

Jāmin arī fakts, ka viss papildaprīkojuma klāsts nebija pieejams pilnīgi visiem modeļiem. Tomēr, modeļiem ar lielāku dzinēju, daudzas „ekstras” bija pieejamas jau bāzes komplektācijā.



Daži ievērojami modeļi

200D

Kā lētākais W124 tika piedāvāts 200D, jeb divu litru, četru cilindru dīzelis. Tas bija aprīkots ar jaunas paaudzes 72 zirgspēku jaudīgu dīzeļdzinēju OM 601 D 20. Šim modelim tika piedāvāta gan manuālā četru vai piecu pakāpju ātrumkārba, gan četru pakāpju automātiskā ātrumkārba. Neskatoties uz necilo jaudu, tā bija par 12 zirgspēkiem lielāka, salīdzinot ar W123 modelī pieejamo divu litru dīzeli. Neizpalika arī labāki dinamiskie rādītāji un lielāka degvielas ekonomija, salīdzinot ar iepriekšējo paaudzi.

Šo modeli plaši iecienija taksometru vadītāji, kuri novērtēja šāda modeļa ērtumu, ekonomiskumu, cenu un augsto kvalitātes līmeni.

Šā iemesla dēļ, Mercedes rūpnīca jau W123 modeļa laikā ražoja automašīnas speciāli taksometru vajadzībām. Arī W124 neizpalika šāda versija. Tādēļ pats lētākais W124 ir sastopams ar īpašu ādas imitācijas salona apdari un citiem patīkamiem niekiem.

230E

Viens no populārākajiem W124 modeļiem ir 230E. Tas ir aprīkots ar 2.3 litru, četru cilindru M102 benzīna dzinēju ar degvielas iešprici, kurš aizgūts no W123 modeļa. Šis motors bija tik labi sevi pierādijis uz W123, ka ražojot W124, tas netika nopietni modernizēts, līdz to 1992. gadā nomainīja jaunās paaudzes 2.2 litru M111 motors.

Pavisam tika saražoti 374 tūkstoši 230E modeļu, neskaitot universāļus, kupejas un speciālos auto. Šī modeļa veiksme slēpās motora vienkāršajā uzbūvē un salīdzinoši labās dinamiskajās īpašībās un cenā. Tas bija tikai nedaudz dārgāks par 200E, bet krietni lētāks par 260E, kurš tika aprīkos ar sešu cilindru motoru un skaitijās daudz prestižāks. Salīdzinot dinamiskos rādītājus, 230E bija tikai par pus sekundi lēnāks par 260E un maksimālais ātrums bija 200km/h pretēji 210km/h kurš bija 260E modelim.

Tādā veidā, 230E īpašnieks par saprātīgu naudu ieguva savā īpašumā ļoti uzticamu un salīdzinoši dinamisku auto par labu cenu.

500E

W124 modeļu „TOP” sērijveida modelis bija 500E, vēlākā periodā E500.

Šis modelis tika izstrādāts ciešā sadarbībā ar Porsche inženieriem. Tika izmantots jau zināmais 5.0 litru astoņu cilindru dzinējs no W140 un R129, kuru nedaudz uzlaboja. Porsche inženieri izstrādāja balstiekārtu un bremžu sistēmu. Rezultātā Mercedes ieguva lielisku četru durvju sedanu, kurš agresīvi neizcēlās uz kopējā auto fona, tomēr spēja sniegt īsta sporta auto cienīgus dinamiskos rādītājus.

Auto sāka pārdot 1990.gadā un tā cena bija ap 140 000 Vācijas marku. Tas ir tik pat dārgi kā Porsche 911 Carrera 4 Coupe, Jaguar XJR-S V12 6.0 Coupe, vai BMW 850 i Coupe. Tā tiešais konkurents BMW M5 bija par 20 000 Vācu marku lētāks. Tomēr BMW M5 uzrādīja nedaudz sliktākus dinamiskos rādītājus, salīdzinot ar 500E.

Šis auto iekaroja daudzu automīļu sirdis un neskatoties uz to, ka to neražo kopš 1995. gada, tā lietoto auto tirgus cena vēl aizvien ir augstāka par tā laika konkurentu tagadējām cenām.



Kupejas un kabrioleti

Ievērību pelnījuši ir arī W124 kupejas un kabrioleti. To izcilais dizains vēl mūsdienās piesaista garāmgājēju skatienus. Jāņem vērā, ka dizains bija visai stūrains, nevis apaļīgs, kā tas ir pierasts kupeju un kabrioletu pasaulē. Neskatoties uz to, šīs virsbūves bija izdevušās ļoti labi. Kupejas un kabrioleti saņēma tikai benzīna motorus, atšķirībā no W123 kupejām, kuras bija aprīkotas arī ar dīzeļdzinējiem ASV un Japānai.

Benzīna motori bija tādi paši, kā sedaniem vai universāļiem, tomēr tie netika aprīkoti ar astoņu cilindru motoriem. Pat AMG versijās ļoti reti bija sastopamas astoņu cilndru W124 kupejas priekš .

Kupeju dizains bija radniecīgs ar sedaniem, jo to priekšējā un aizmugurējā daļa bija tāda pati kā sedaniem, kā arī salonā priekšējais panelis bija tāds pats kā pārējiem W124. Izmaiņas skārā durvis, kuras bija bez stiklu aptveroša rāmja, prekšējos un aizmugurējos sēdekļus un salona apdari. Arī salonā varēja izvietoties tikai četri cilvēki, tomēr, aizmugurējā rindā bija salīdzinoši vairāk vietas, nekā citās šāda izmēra kupejās.

Aprīkojums bija pieejams tāds pats kā pārējiem W124, ar dažiem izņēmumiem. Viens no tiem – automātiskā drošības jostu padeve bāzes aprīkojumā, kas atviegloja vadītāja un pasažiera piesprādzēšanos.

Kabriolets tika aprīkots ar ļoti līdzīgu salonu kā kupejai, tomēr atšķirības skāra jumtu un visu kas ar to saistīts, jo kupejai bija pieejams tika mīkstais jumts.

Šā iemesla dēļ, kupejas virsbūve ir pastiprināta, kas negatīvi atsaucas uz pašmassu, kas pieaugusi par vairāk kā 200 kg.



Limuzīni

Mercedes rūpnīca vienmēr ir ražojusi automobīļus dažādiem mērķiem. Līdzās kompānijām, kuras pārveidoja standarta Mercedes par katafalkiem, ātrās palīdzības un policijas automašīnām, Mercedes ierobežotā skaitā ražoja limuzīnus, tajā skaitā arī uz W124 modeļa bāzes. Kopā tika saražoti ne vairāk kā četri tūkstoši vienību ar dažādiem dzinējiem.

Kā zināms, limuzīni kalpo reprezentatīviem mērķiem gan viesnīcās, gan citur, kur nepieciešams lēts, bet tajā pašā laikā ērts un salīdzinoši prestižs auto ar lielāku ietilpību, nekā parastajā vieglajā automobīlī.

Šim mērķim tika ražoti sešu durvju un astoņu sēdvietu W124 modeļi ar samērā maziem un ekonomiskiem dzinējiem. Ražošanas laikā bija sastopami gan 250D modeļi ar dīzeļdzinēju, gan 230E; 260E; 280E un E280 modeļi ar benzīna dzinēju.

Kā redzams, šie auto nesniedza ievērojamus dinamiskos rādijumus, tomēr salīdzinoši ekonomiski un ērti pārvadāja astoņus cilvēkus.



280 (381)

Kopumā tika saražoti 2’583’470 W124 automobīļu, no kuriem:

Sedani: 2’058’777

Universāļi: 340’503

Coupé: 141’498

Cabrio: 33’952

Limuzīni: 2’342

Bāzes automobīļi īpašām versijām: 6’398


W210
Ražošanas periods: 1995 - 2002

Mercedes-Benz W210 Lielajai klasei piederoša sērija, kas tika ražota laika periodā no 1995. līdz 2002.gadam (universāļa versija – pat līdz 2003.gadam). W210 ir tiešais pēkštecis W124 sērijai, un gan sedani, gan universāļi tirgojās zem E-klases modeļa nosaukuma. Stilistiski, visdrastiskākās izmaiņas bija manāmas auto priekšdaļā, specifiskāk, priekšējos lukturos, kuru „dubult-acu” dizains bija spēcīga atkāpe no jau sen ierastajām, robustajām Mercedes-Benz dizaina līnijām. W210 ātri kļuva par bestselleru.



Šī bija pirmā reize, kad klāstā parādijās V6 dzinējs (no 1997.gada), kurš aizvietoja rindas-6 cilindru konfigurāciju (1995.-1997.gada modeļos). Šis jaunais M112 dzinējs E320 konfigurācijā attīstīja 224zs un 315Nm griezes momentu, un līdz 100km/h tas ļāva auto ieskrieties 6.9 sekundēs. Galvenā atšķirība no priekšgājēja - M104 6 cilindru vienrindas motora, ir tāda, ka jaunais V6 dzinējs spēj nodrošināt maksimālo griezes momentu noteiktā apgriezienu diapazonā, t.i., no 3000 - 4800rpm. Kamēr vienrindas motora maksimālais griezes moments tika sasniegts vienā punktā - pie 3850 rpm. Šādas izmaiņas ļāva uzlabot motora dinamiku bez būtiskām galveno tehnisko rādītāju izmaiņām. Šis motors atšķiras arī ar to, ka tika ieviesta jauna vārstu tehnoloģija - 3 vārsti uz cilindru, iepriekšējo 4 vietā, kā arī šim motoram ir 2 sveces uz vienu cilindru un rinda citu radikālu izmaiņu salīdzinājumā ar iepriekšējo 6 cilindru motoru.

1995.gada W210 E-klase pārņēma 4-ātrumu automātisko kārbu no W124, bet jau 1996.gadā tā tika aizvietota ar elektroniski kontrolējamu 5-ātrumu automātisko pārnesumkārbu, kura pirmo reizi debitēja 1995.gada V8-dzinēju W140 S-klasē. Šī ātrumkārba vēlāk tika izmantota arī lielā daļā Chrysler automobīļu. Lai gan pirmatnēji tika galvots, ka auto dzīves laikā tai klāt ķerties nebūs nepieciešams, tagad jau Mercedes-Benz pārstāvji rekomendē regulāros intervālos mainīt tai eļļu. Pieejama bija arī 5-ātrumu manuālā ātrumkārba, bet pēc feislifta 1999.gad rudenī (2000.gada modeļiem) tā tika nomainīta ar 6-ātrumu versiju.



Kopumā W210 piedzīvoja 2 tā dēvētos feisliftus. Pirmās pārmaiņas W210 piedzīvoja 1997.gadā, kad, paralēli dzinēju pārejai uz V6, notika arī dažādas izmaiņas pieejamajā aprīkojumā, kuras lielākoties bija saistītas ar auto drošību. Paralēli tam, modeļu klāstam nāca klāt E240 modelis kā mazākais no V6 modeļiem, un E420 tika nomainīts ar E430.

Daudz lielākas pārmaiņas notika 1999.gada rudenī, kad W210 ieguva „lielo” feisliftu. Pārmaiņas skāra gan aprīkojumu un tehniskus uzlabojumus, gan auto dizainu. Zemāk norādītas tikai dažas no ievērojamākajām pārmaiņām:

Pilnībā pārmainīta auto priekša ar citu bamperi, motor-pārsegu un nedaudz pamainītas formas priekšējiem lukturiem
Savādāks aizmugurējais bamperis un aizmugurējie lukturi, kas, līdzīgi kā priekšējie lukturi, vairāk līdzinās CLK dizainiem
Jauni disku un riepu plastmasas uzliku dizaini Classic variantiem
Sānu moldingi virsbūves krāsā
Durvju rokturi virsbūves krāsā
Sānu pagriezien-rādītāji integrēti atpakaļskata spoguļos
Multifunkciju stūre
Jauna durvju iekšpuses apdare – sintētisko materiālu vietā sāka izmantot dabiskus materiālus (āda/audums)
Jauns displejs mērinstrumentu panelī, līdzīgi kā 1998.gadā prezentētajai W220 S-klasei
Jauni apderes materiāli auto salonā
Uzlabots standartaprīkojums visām aprīkojuma paketēm (Classic, Elegance, Avantgarde)
ESP iekļauts standarta aprīkojumā


Kopumā W210 bija pieejamas arī 4 AMG versijas. Pirmā no tām bija E36, kura tika prezentēta 1996.gadā, kuru pēc tam nomainīja E50, kuru ražoja tikai 1997.gadā. Naudīgāki pircēji varēja pasūtīt arī modificētu šī modeļa versiju, kurai 5-litru V8 tika izfrēzēts līdz 6 litriem, un kurš ieguva modeļa numuru E60. Šis modelis bija pieejams gan sedana, gan universāļa versijās. 1998.gadā šos modeļu nomainīja jau nākamais AMG modelis – E55 ar 5.5L V8 SOHC 24V dzinēju kurš attīstīja 354zs lielu jaudu.

Visiem AMG modeļiem bija vienāds dizains, un tas mainījās tikai 1999.gada beigās līdz ar vispārējo W210 feisliftu.


W211

Ražošanas periods: 2002 -

W211 pirmā versija 2002.gada 15.janvārī Briseles Autošovā svinēja savu debiju un tika prezentēta kā pēctece W210 sērijai. Tirgošana uzsākās tā paša gada 22. martā. Par 32mm garākais universalis, ar sērijas numuru S211, tika prezentēts gadu vēlāk, 2003.gada 2. janvārī Detroitas Motoršovā, un 22.martā tas jau nokļuva pie pirmajiem pircējiem. Pirmā W211 versija tika ražota līdz 2006.gada vidum.



Šis modelis tika izstrādāts veselus 4 gadus, un tā izstrāde izmaksājusi vairāk kā 2 miljardus Eiro. Kopš nonākšanas tirgū, visā pasaulē pārdoti jau vārak kā 1 miljons W211 sērijas auto, un tādējādi tas ir visvairāk tirgotais auto savā segmentā – pirmajos 6 mēnešos saviem saimniekiem kopā tika piegādādi vairāk kā 100’000 auto.

Pateicoties izsturīgākiem dzelžiem, auto kļuva drošāks. Intensīvāk tika izmantotas alumīnija detaļas, kā rezultātā auto svars kļuva tikai minimāli lielāks. Uzlabojumi skāra arī aerodinamiku - salīdzinot ar priekšteci W210, Cw vērtība W211 ir par 4% zemāka, un sasniedz 0.26 līdzšinējo 0.27 vietā. 5-pakāpju automātiskā ātrumkārba tika pilnveidota, un pateicoties tam, vidējais benzīna patēriņš samazinājās pat par 0.9l uz 100km. Bagāžas nodalījums auga apjomā no 520 uz 540 litriem. Euro-NCAP testos W211 saņēma 33 punktus, kas atbilst 5 zvaigznēm.

Pirmie foto ar pavisam nemaskētu auto parādijās netipiski agri – jau 2001.gada vidū, kad kāds vācu tūrists jauno W211 manīja Ņujorkā, filmas Men in Black 2 uzņemšanas laukumā.



Dzinēju klāstu pārstāv 4, 6 un 8-cilindru agregāti, un kopumā ir pieejami 5 benzīna un 6 dīzeļdzinēji, kuri tika ieviesti viens pēc otra kopš 2002.gada. Salīdzinot ar W210, visi dzinēji tika uzlaboti un pilnveidoti.

Kopš 2003.gada CDI dzinēji viens pēc otra ieguva kvēpu filtrus.

2004.gadā E320 tika nomainīts ar E350, un nedaudz vēlāk E240 aizvietoja ar E280. No 2004.gada marta W211 sedana versijām piebiedrojās arī ar dabasgāzi darbināms E200 NGT (Natural Gas technology) modelis. Degvielai tam tika paredzēta 65-litrīga benzīnbaka un gāzes balons ar 18kg ietilpību, kurš droši ievietots bagāžniekā rezerves riteņa nodalījumā. Šis modelis nāk standartaprīkojumā ar 5-pakāpju automātiski ātrumkāŗbu.



Pirmie modeļi bija pieejami ar 5-pakāpju automātisko ātrumkārbu, bet kopš 2004. kļuva iespējams auto pasūtīt arī ar 7-pakāpju automātisko ātrumkārbu 7G-Tronic, kas bija pirmā šāda veida ātrumkārba. Tā uzlaboja braukšanas komfortu, pateicoties maigākām ātrumu pārslēgšanām, kā arī palīdzēja ietaupīt degvielu.

2006.gada jūnijā W211 tika veikts feislifts.

Lielākā no tehniskajām izmaiņām bija pāreja no SBC-bremzēm, kas pirmajā versijā sagādāja pircējiem un servisiem daudz galvassāpju, uz ierastāku bremžu sistēmu. Standarta aprīkojumā tika iekļauta jauna drošības sistēma ar nosaukumu Pre-Safe. Kā papildus aprīkojums parādijās arī pāris citas jaunas drošības sistēmas, kā Intelligent Light System, kas pielāgo priekšējās gaismas attiecīgi ceļa apstākļiem, un adaptīvie bremžuguņi, kas intensīvi sāk mirgot straujas bremzēšanas gadījumos.

Precīzāka stūres iekārta parūpējās par uzlabojumiem auto gaitas īpašībās, ātrumkārbas un piekare kļuva sportiskākas, it īpaši Airmatic Dual Control piekare, kas tika padarīta cietāka.



Pēc optiskām izmaiņām auto priekšdaļa kļuva ķīļveidīgāka un spicāka, lielākoties pateicoties jaunam priekšējam režģim. Priekšā tagad manāma 3-daļīga gaisa ieeja, Elegance un Avantgarde modeļiem ir vairākas jaunas hroma detaļas. Priekšējiem lukturiem parādijās horizontālas plāksnītes virzienrādītāja sekcijā, kā arī izmēros paaugās atpakaļskata spoguļi.

Auto aizmugurē nu ir manāmi savādāka dizaina aizmugurējie lukturi, T-modeļiem vairs nav pieejamas LED-gaismas.

Auto salonā parādijās jauni drēbes un ādas varianti, un aprīkojuma sarakstā parādijās uzlabota klimat-kontroles sistēma Thermatic. Jaunas formas ieguva arī stūre un ātrumkloķis.

2006.gada aprīlī Ņujorkas Internacionālajā Autošovā tika prezentēts W211 sērijas top-modelis - E63 AMG. Tā jauda sasniedz 514zs un griezes moments sastāda 630Nm. Līdz 100km/h tas spēj ieskrieties nieka 4.5 sekundēs.
cron

REKLĀMAS

email Sazināties ar moderatoru YouTube Facebook Twitter Draugiem
Šajā vortālā paustā informācija nav Mercedes-Benz club Latvia viedoklis
KriCe©2012
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Visi laiki ir GMT + 1 stunda [ DST ]