Vēsture

Vēsture

Modeļi

Mazā klase

Kompaktā klase

Vidējā klase

Lielā klase

Luksus klase

Sporta auto

Apvidus auto

Minibusi

Industriālie Mercedes

Prototipi

Mercedes Tūninga Ateljē

90.tie
Attēls
Veiksmīga apvienošanās?: 1985 - 1997

1985 — 1997


1985. gads

Februāris-aprīlis. „Daimler Benz” iegūst „MAN” koncerna holdingu un kompānijas „Dornje Werke” akciju lielāko daļu.

12.-22. septembris. “Daimler Benz“ IAA Frankfurtē prezentē uzlabotu un paplašinātu automobiļu klāstu. Neskatoties uz uzlabotiem S un SL klases modeļiem, kas tagad tika piedāvāti ar jaunu dzinēju klāstu, savu debiju piedzīvo W124 T sērijas auto un kompaktklases modeļi 190E 2,3 un 190E 2,6.

Bez tam tika prezentētas jaunas auto sistēmas kā ASD (automātiski bloķējošais diferenciālis) un ASR ( pretizslīdes sistēma),kā arī automātiskā 4 riteņu piedziņa 4Matic.Kā pamatdrošības faktors smagajos automobiļos tiek ieviesta elektropneimatiskā ātrumupārslēgšana EPS.


1986. gads

13. Janvāris. Pēc rekonstrukcijas, kas ilga veselu gadu, auto 100 gadu jubilejā tiek atkal atklāts „Daimler Benz” muzejs.

17. marts. Lielo T2 (507D — 811D) sērijas furgonu prezentācija.

1. septembris. „Daimler Benz” piedāvā visiem sērijveida benzīndzinēja vieglajiem auto trīskomponentu katalītisko konvertoru- katalizatoru.

Оktobris. Jauna komercautomobīļu salikšanas rūpnīca OTOMARSAN atveras Nidšā/Aksarajā, Turcijā.


1987. gads

5.-15. marts. Tiek prezentētas divas 124. sērijas kupejas 230CE un 300CE.

1. septembris. Edcards Roiters nomaina „Daimler Benz AG” valdes postenī Verneru Breitšvertu.

4. decembris. Ulmā tiek prezentēts jauns furgons MB100D. Mazais furgons ar 1 T celtspēju tiek ražots Spānijas „Mercedes Benz” rūpnīcā Vitorijas pilsētā.


1988. gads

Februāris. Drošības spilvens priekšējam pasažierim ir pieejams priekš S klases un vidējās W124 klases.

17. februāris. Desmitmiljonais „Mercedes Benz” automobilis kopš kara beigām tiek nolaists Zīdelfingenē no konveijera.

22. augusts-2. septembris. Prezentēts uzlabots Mercedes Benz kompaktklases auto. 201. sērijas jaunais modelis 190E 2.5-16.


1989. gads

9.-19. marts. Jaunā rodsteru R129 debija svin savu debiju Ženēvas autosalonā. Piedāvāti tiek modeļi 300SL, 300SL-24 un 500SL.


Pirmo reizi tiek arī parādīts 190E 2.5-16 Evolution, , kurš tika saražots tikai 500 eksemplāros, lai tas piedalītos A grupas sporta sacensībās.

19. maijs. Ar firmu „Dornje Gmbh” un „MTU Motoren und Turbinen Union” un divu sektoru AEG AG saplūšanu tiek izveidota firma ”Deutsche Aerospace AG” kā 100% „Daimler Benz Gruppen” meitas uzņēmums. Valdes priekšsēdētājs Jurgens Šremps.

12. jūnijs. 37 gadus pēc pirmā un vienīgā panākuma, sudraba bultu jaunā paaudze ar „Sauber Mercedes C9” gūst dubultuzvaru Lemānas 24h sacīkstēs.

29. jūnijs. Jaunās struktūras iespaidā koncerna „Daimler Benz AG” paspārnē izveidojas kompānija Mercedes Benz AG, ar priekšsēdētāju Verneru Niferu. „Mercedes Benz AG”, „AEG AG” un „Deutsche Aerospace AG” tagad strādā kā neatkarīgi uzņēmumi zem „Daimler Benz” vadības.

14.-24. septembris. 124. sērijas uzlabotie modeļi tiek prezentēti IAA Frankfurtē. Jaunie modeļi 300E-24, 300CE-24 и 300TE-24 ar dzinēju М104 (220 Zs, 4 vārsti uz cilindru) kļūst par šis sērijas topmodeļiem. Tālāku vidējās klases attīstību reprezentē pagarinātie modeļi 250 D un 260 E. Bez tam tiek prezentēti pārstrādāti augstas caurejamības apvidus automobiļi no 463. sērijas (G klase). Vēl viens jaunums- autobusi ar zemo grīdu O405N un O405GN.

17. novembris. Kompānijas „Messerschmitt Belkom Blom AG” akcionāru sapulcē tiek nolemts firmas kontrolpaketi nodot „Daimler Benz AG”, šādā veidā tā kļūst par meitas uzņēmumu zem „Deutsche Arospace AG”.

8. decembris. Nodibināts „Deutsche Airbus AG”. Tā apvieno kādreizējo „Transport und Verkehrsfluegzeuge” un „Deutsche Airbus GmBh” no Minhenes.


1990. gads

14. maijs. Milljonais „Mercedes Benz” furgons tiek nolaists no konveijera Disseldorfā kopš ražošanas sākuma 1962. gadā.

Maijs. Mercedes Benz kļūst par pirmo autoražotāju, kas piedāvā savu kredītkarti saviem klientiem- Mercedescard.

1. jūlijs. Jaunais „Daimler Benz” ofiss tiek atvērts Stuttgartē, Meringa.

Nodibināta „Daimler Benz Inter services” kā ceturtā kompānija, kas darbojās Daimler Benz AG vadībā. Tā nodrošina IT pakalpojumus, finansu darījumus, apdrošināšanu, un citas tirgus un mārketinga darbības.

2. septembris. Žans Lui Šlessers un Mauro Baldi kļūst par pasaules čempioniem C klases sacīkstēs ar ”Mercedes Sauber C11”, komandu vērtējumā arī pirmā vieta.

19. septembris. „Daimler Benz” akcijas tiek izlaistas Tokijas un Londonas fondu biržās.

4.-14. oktobris. Parīzes autosalonā tiek prezentēts modelis 500E (W124). Auto, kas salikts Porsche rūpnīcā, apgādāts ar 5 litru V8 dzinēju ar 4 vārstiem uz cilindru, kurš attīsta 326 Zs lielu jaudu.


1991. gads

7.-17. marts. Jaunās S klases debija ar modeļiem 300SE/SEL, 400SE/SEL, 500SE/SEL un 600SE/SEL Ženēvas autosalonā (140. sērija).

27. augusts. Jaunā tūristu autobusa Mercedes Benz O404. prezentācija.

12.-22. septembris. Mercedes Benz kabriolets 124. sērijas 300CE-24 un eksperimentālais modelis C112 ar V 12 dzinēju un aktīvo šasiju tiek prezentēti IAA Frankurtē-pie-Mainas. Tāpat tur savu debiju piedzīvoja G350 TD un uzlabotais furgons MB100D.

27. septembris. Pēc gandrīz 5 gadus ilgušās plānošanas un celtniecības Mercedes-Benz AG sāk izmantot savu jauno centrālo rezerves daļu noliktavu Hermershaimā.

Rudens. Mercedes-Benz uzvar DTM ( Deutscher Tourenwagen Meisterschaft) čempionātā.


1992. gads

1. janvāris. „Deutscher Aerospace” helikopteru nodaļa un franču „Aerospacial” nodibina kompāniju „Eurocopter C.A.”, kura atrodas Parīzē.

9.-19. janvāris. Pasaules debija S klases 140.sērijas kupejām 500SEC un 600SEC Detroitas autosalonā.

9.-17. maijs. IAA tiek prezentēta jaunās paaudzes komercautomobīļi Unimog U90, U110 un U140.

25. maijs. VFD kanclera un 500 goda viesu klātbūtnē Raštattē tiek atklāta trešā vieglo automobiļu salikšanas rūpnīca.

11. Oktobris. Klaus Ludvigs uzvar DTM sacīkstēs ar auto Mercedes 190E 2.5-16 Evo II. Otro un trešo vietu iegūst Kurts Tiims un Bernds Šnaiders, abi arī ar Mercedes Benz auto.


1993. gads

11. marts. Pirmais Vācijā saliktais „Airbus A321” dodas savā pirmajā lidojumā.

10.-31. maijs. Mercedes Benz jaunās kompaktklases - 202.sērijas limuzīni tiek prezentēti ar benzīna C180, C200, C220, C280 un dīzeļa C200, C220 un C250 dzinējiem.

19. maijs. “Oldtimer center” atklāšana Fellbahā netālu no Štutgartes. Darbojoties kopš 1996. gada zem nosaukuma „Mercedes Benz Classic Center’, tas apkalpo visas pasaules klasisko un antīko „Mercedes Benz” auto īpašniekus.

27. maijs. Helmuts Verners nomaina Verneru Niferu „Mercedes Benz AG” valdes priekšsēdētāja postenī.

18. jūnijs. Tiek uzlabota 124.sērija ar jaunu apzīmējumu - E klase. Brīnišķīgs jauninājums- divi jauni dīzeļdzinēji 2,5 L un 3,0 l ar 4 vārstiem uz cilindru.

5. oktobris. „Daimler Benz” akcijas tiek laistas Ņujorkas fondu biržā, dodot uzņēmumam pieeju pasaules lielākajam kapitāla tirgum.

11. oktobris. Daimler-Benz kompleksa Berlīnes „Potsdamer Platz” celtniecības sākums.

19. oktobris. Ulmā tiek atvērts Daimler-Benz pētnieciskais centrs.

5. decembris. “Mercedes-Benz AG” Kongenē, netālu no Štutgartes, atver pirmo lietotu smago automobiļu centru.


1994. gads

1. janvāris. „Mercedes-Benz AG” pārņem savā kontrolē „Nutzfahrzeuge Ludwigsfelde GmBh”.

4. marts. Dizaina studijas „Mikro Compakt Car” prezentācija.

15. marts. Šveicē Arjeploges pilsēta, „Mercedes-Benz AG” prezentē jaunu stabilitātes sistēmu FDR, kuru izstrādāta kopā ar Bosch un kura gadu vēlāk startēs zem preču zīmes ESP (Elektronic Stability Program), tādējādi iesākot jaunu ēru auto drošības uzlabošanā.

Pavasaris. Daimler-Benz pētnieciskais centrs prezentē auto ar barošanas elementiem, kas projektēts uz furgona MB 100 bāzes un nosaukts par „Necar New electric Car”. Tas ir kopražojums ar Kanādas firmu ”Ballar power sistems”, Vankūvera.

Aprīlis. Šveicē, Bīlē tiek izveidota kompānija “Mikro kompact car AG” kā “Mercedes Benz AG” un “Schweizerischen Gesellschaft für Mikroelectronic und Uhrenindustrie”, kas ražo arī “Swatch” pulksteņus, kopuzņēmums.

29. maijs. Penske komanda piedalās „Indianapolisas 500” sacīkstēs ar automobili, kam ir Mercedes Benz V8 turbo dzinējs ar 3,43 L tilpumu. Pēc 200 apļiem uzvar Els Unsers.

1. augusts. Priekšējais pasažiera drošības spilvens un aizmugurējo sēdekļu galvas paliktņi kļūst par standartaprīkojumu visiem MB vieglajiem auto.

13. septembris. Tulūzā, Francijā, savā pirmajā lidojumā dodas jaunais Airbus A300-600 ST Beluga.

16. septembris. „Mercedes-Benz AG” pārņem savā kontrolē autobusu ražotāju no Ulmas „Karl Kessborer GmBh”.

7.-9. oktobris. Klaus Ludvigs uzvar savu otro DTM čempionātu ar Mercedes-Benz.


1995. gads

1. janvāris. „Deutsche Aerospace AG” pārdēvēts par „Daimler-Benz Aerospace AG”

23. janvāris. Pirmie 500 jaunās Sprinter sērijas furgoni (t1N) dodas uz tirdzniecības punktiem.

9.-19. marts. Ženēvas autosalonā Mercedes Benz prezentē „Vario research car”- ekperimantālu auto ar transformējošās virsbūves koncepciju.

1. aprīlis. Raķēšnesēja Arian 72.ais starts palaiž orbītā tālās novērošanas satelītu ERS 2 kurš tika samontēts Daimler-Benz piederošā kompānijā „Dasa” priekš Eiropas kosmosa organizācijas ESA.

Maijs. Mercedes-Benz S600 kupeja standartā tiek aprīkota ar jaunu 5 pakāpju automātisko kārbu un ESP stabilitātes sistēmu..

24. maijs. Jurgens Šremps kļūst par jauno Daimler Benz AG valdes priekšsēdētāju.

24. jūnijs. Pārdošanā nonāk jaunā E-klase (210. sērija). Pilnīgi pārstrādātais modelis ne tikai izskatās pavisam savādāk, bet tam arī ir 30 tehniski jauninājumi.

24. augusts. Hamburgā prezentēts pats mazākais Airbus A 319.

14. oktobris. Helmuts Verners un Nikolas G. Haiecks liek pirmo pamatakmeni Smart rūpnīcai Hambah-Sargemunde, Lotaringijā.

16. oktobris. Spānijas rūpnīcā Vitorijā producētais Vito ar universāla un furgona virsbūvēm tiek prezentēts Vācijā.

Rudens. Bernds Šnaiders uzvar DTM čempionātā un International Touring Car Championship (ITC) ar Mercedes-Benz AMG automobili. Arī konstruktoru kausā uzvar MB.


1996. gads

3.-7. janvāris. Detroitas autosalonā Mercedes-Benz prezentē konceptauto ar 4 velkošajiem riteņiem AA Vision, kas satur daudzus nākamās M klases dizaina elementus

Februāris. Daimler-Benz uzņēmums „Debis” un „Microsoft” saskaņo jaunu sadarbību IT jomā, telemātikas un on-line pakalpojumu jomā.

7.-17. marts. Ženēvas autosalonā Mercedes-Benz prezentē trīs jaunus C un E klases T modeļus un V klases mikroautobusus.

15. aprīlis. Pārdošanā nonāk starppilsētu autobusi O405N un O405GN ar zemo grīdu.

19. aprīlis. Brazīlijā tiek veikti priekšdarbi jaunās A klases ražošanai Minas-Žeiras reģionā.

22. aprīlis. 66. Turīnas autosalonā pirmo reizi tiek prezentēts modelis Mercedes-Benz SLK.

7.-11. maijs. Industriālā Minhenes tirgū utilizācijas un atkritumu jomā tiek prezentēta pašgājēja šasija Unimog UX100.

Мaijs. Jaunās Necar paaudzes prezentācija, kas ražota uz Vito bāzes. Necar II iegūst enerģiju no vadāmas ūdeņraža un skābekļa reakcijas, kura ražo elektrību.

Septembris. „Bertelsman AG” un „Debis” sāk sadarbību telekomunikāciju jomā.

16. septembris. Kanclers Helmuts Kols un Argentīnas prezidents Menems Buenosairesā atklāj Sprinter rūpnīcu.

21.-29. septembris. Komerautomobiļu IAA izstādē Mercedes Benz prezentē jaunu kravas auto „Actros”, jaunu lielo furgonu Vario un jaunu autobusu O550.

1. оktobris. Parīzes autosalonā Mercedes Benz prezentē jaunu koncepta kupeju F200 Imagination, kurā ir daudz tehnisko jauninājumu.

Rudens. Mercedes-Benz uzvar ITC sacīkstēs un ar to beidz piedalīšanos DTM un ITC sacīkstēs kā visveiksmīgākais autoražotājs. No 1986. līdz 1996. gadam iegūtas 86 uzvaras.

6. novembris. Airbus Industry iegūst pasūtījumu no USA Industry par 400 šaurfizelāžas lidmašīnu būvēšanu.

25. novembris. Mercedes Benz prezentē jaunu sistēmu „Brake Assist” jeb BAS. Sākumā tā tiek uzstādīta tikai uz S un SL klasēm.

17. decembris. Zīdelfingenes rūpnīcu pamet 15 miljonais automobilis..

25. decembris. Mercedes-Benz kļūst par pirmo autoražotāju, kas iegūst vispasaules ISO 9001 sertifikātu.


1997. gads

6. janvāris. Detroitas autosalonā tiek prezentēts Mercedes-Benz CLK.

29. janvāris. Mercedes-Benz kopsadarbībā ar „Debis Telematic Services” izstrādā intelektuālo auto sistēmu krīzes gadījumos Tele Aid, kura automātiski izsauc palīdzību nelaimes gadījumu rezultātā.

6.-16. marts. Ženēvas autosalonā Mercedes-Benz prezentē A-klasi; šim modelim piemīt vairāk kā 20 tehnisko jauninājumu, visvairāk no tiem tieši pasīvās drošības un vietas ekonomijas jomā.

1. aprīlis. „Daimler-Benz” iegūst jaunu struktūru. ”Mercedes-Benz AG” apvienojas ar „Daimler-Benz AG”. Veidojas vieglo automobiļu, komercauto, aviācijas un kosmosa nodaļa (Daimler Benz Aerospace) un biznesa vajadzību nodaļa. „Daimler Benz Aerospace” ir sešas nodaļas - pasažieru lidmašīnas un helikopteri, kara lidmašīnas, kosmisko sistēmu infrastruktūra, kosmisko satelītu sistēmas, aizsardzības un civilsistēmas un aviācijas dzinēji. „Debis” pieejamie pakalpojumi aptver finansu un apdrošināšanas pakalpojumus, IT, telekomunikācijas, tirdzniecības un nekustamo īpašumu jomu. Biznesa veidi, kuri tiek pa tiešo vadīti-transporta sistēmas Antranz (Daimler Benz Transportazion GmBh) dīzeļdzinēji ( MTU Fridrichshafen) un mikroelektronika (Temik).

11. aprīlis. Daimler-Benz prezentē jaunu sporta automobili CLK GTR.

21. maijs. Taskalusā, Alabamas štatā tiek prezentēta M-klase - jauns Mercedes-Benz auto aktīvai atpūta. Tajā pašā laikā tiek atvērta jauna rūpnīca Amerikā.

26. maijs. Tiek prezentēts autobuss, kam nav kaitīgu izplūdes gāžu un kas barojas no degvielas elementiem, kā arī jaunās paaudzes pilsētas autobuss Citaro.

13. jūnijs. Berlīnes Marienfeldes rūpnīcā sāk ražot Smart dzinējus.

3. jūlijs. „Mercedes-Benz Allfahrzeug und Allteile Zenter” sāk darboties Štuttgartē. Mercedes Benz kļūst par pirmo autoražotāju kas aktīvi piedalās veco transportlīdzekļu utilizācijā un pārstrādē.

11.-12. septembris. IAA Frankfurtē tiek prezentēti modeļi C43 AMG ar V8 dzinēju, C220 Turbodiesel ar tiešo iesmidzi un E240 ar V6 dzinēju, kā arī E430 un E55 AMG ar V8 dzinējiem un V280. Jaunā ēra : Necar III, ražots uz A klases bāzes, pats spēj ražot ūdeņradi. Cits eksperimentālais auto F300 Life Jet, koncepta auto ar atvērtu kabīni, trim riteņiem un aktīvo šasiju.

19. оktobris. Daimler-Benz paziņo, ka turpinās ražot „Ford USA” smagos automobiļus, kurus tā iegādājās 1997 zem „Sterling” firmas markas.

22. оktobris. Daimler-Benz Tokijas auto izstādē prezentē konceptkāru Maybach, ar to parādot savu ideju nākotnes luksusa auto tehnoloģijās un aprīkojumā.

24. оktobris. „Debis AG” ofiss tiek atvērts Berlīnē.

26. оktobris. Spānijā Formula 1 sacīkstes pēdējā posmā McLaren-Mercedes komandas piloti Mika Hakkinens un Deivids Kulthards iegūst dubultuzvaru.

26. оktobris. AMG-Mercedes komanda uzvar FIA GT čempionātā pilotu un komandu vērtējumā.

Rudens. Mercedes-Benz uzvar Cart World Series, agrāk pazīstamas kā Indy Car Series, konstruktoru čempionātā.

REKLĀMAS

email Sazināties ar moderatoru YouTube Facebook Twitter Draugiem
Šajā vortālā paustā informācija nav Mercedes-Benz club Latvia viedoklis
KriCe©2012
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Visi laiki ir GMT + 1 stunda [ DST ]