Vēsture

Vēsture

Modeļi

Mazā klase

Kompaktā klase

Vidējā klase

Lielā klase

Luksus klase

Sporta auto

Apvidus auto

Minibusi

Industriālie Mercedes

Prototipi

Mercedes Tūninga Ateljē

60.gadi, rūpnieciskais bums
Attēls
Rūpniecības bums: 1960 - 1973

1960-1973


1960. gads

18-25. janvāris. Vācieši Šoks/Molle ar privāto „Mercedes-Benz” 220SE uzvar rallijā „Monte-Karlo”. Gada gaitā „Mercedes-Benz” gūst 117 uzvaras dažādos rallijos.


1961. gads

10. februāris. Par „Daimler-Benz AG” Valdes Priekšsēdētāju tiek ievēlēts Valters Hicingers.

25. februāris. Atzīmējot „Motorizētā transporta 75.-to gadadienu”, Unterturkheimā, Štutgartē, tiek atklāts jauns „Daimler-Benz” muzejs; tiek prezentēta W111 sērijas kupeja 220SEb.

31. maijs. „Daimler-Benz” izīrē „Auto Union” rūpnīcu Diseldorfā. Gada beigās sākas furgonu L319 un dīzeļa dzinēju OM636, kā arī dažu stūres mehānismu un ātrumkārbu komponentu ražošana.

21. septembris – 1. oktobris. IAA auto izstādē tiek prezentēti jauni „Mercedes-Benz” 190, 190D (W110) modeļi, jauns kabriolets 220SE (W111), kā arī sedans 300SE (W112).


1962. gads

Janvāris. Vērtē-pie-Rainas sākas jaunas „Daimler-Benz” rūpnīcas celtniecība. Rūpnīca paredzēta komerciālā transporta ražošanai.

Septembris. Kā miljonais pēckara „Mercedes-Benz” no rūpnīcas konveijera noripo automobilis 220SE.


1963. gads

13.-23. marts. Ženēvas internacionālajā auto izstādē tiek prezentēts jaunais 250SL (W113), kam jumta līnija līdzinās pagodai (tamdēļ auto bieži tiek saukts par „Pagode”). Šis auto nāk iepriekšējo 300SL un 190SL vietā. Pirmo reizi sporta auto tiek aprīkots ar drošu virsbūvi, ko izstrādājusi Bella Barenjū. Otrs jaunums ir 300SE ar par 10cm pagarināto riteņu bāzi, kas turpina pagarināto S-klases „Mercedes-Benz” automobiļu tradīciju.

12.-22. septembris. IAA izstādē Frankfurtē-pie-Mainas tiek prezentēts jauns „Mercedes-Benz” modelis 600 (W100). Jaunais „Mercedes-Benz” modeļu flagmanis sērijveidā tiek aprīkots ar vairākiem tehniskiem jauninājumiem. Divu šā modeļa versiju sērijveida ražošana sākas 1964. gadā.


1964. gads

Marts. Komerciālā transporta sektorā „Mercedes-Benz” dīzeļa dzinēji sāk pāriet no priekškameras sadedzināšanas sistēmas uz tiešo iesmidzes sistēmu, kas būtiski samazina degvielas patēriņu un paaugstina auto gaitas īpašības.


1965. gads

1.janvāris. Pēc aģenta līguma ar „Studebacker-Packard” pārtraukšanas ar visu „Mercedes-Benz” produkcijas tirgošanu ASV teritorijā sāk nodarboties „Mercedes-Benz of North America, Inc.”(MBNA).

Marts. Manheimā sākas autobusu O302 ražošana.

14. jūlijs. Darbu uzsāk jaunuzceltā rūpnīca Vērtē-pie-Rainas.

7. septembris. Ar jaunu modeļu 250S, 250SE un 300SEb ieviešanu, automobiļu „Mercedes-Benz” augstākā klase formāli kļūst neatkarīga, kā arī stilistiski nošķirta no vidējās klases modeļiem.

Ar modeļiem P810, LP1013 un LP1213 ”Daimler-Benz” prezentē pilnu smago auto, kuriem kabīne atrodas virs dzinēja, sēriju. Tagad dzinējs atrodas nevis kabīnes priekšgalā, bet zem tās grīdas, kas palielina telpas platību, samazina troksni un uzlabo termoizolāciju.

„Daimler-Benz AG” kļūst par lielāko komerciālā transporta ražotāju Eiropas Savienībā.


1966. gads

28. oktobris. „Maybach Motorenbau GmBh” un „Mercedes-Benz Motorenbau GmBh” apvienojas, kļūstot par „Maybach Mercedes-Benz Motorenbau GmBh”. „Daimler-Benz” pieder 83% uzņēmuma akciju.


1967. gads

Janvāris. Diseldorfas rūpnīcā sākas jaunās paaudzes furgonu L406, L408 un O309 ražošana, kas aizvieto vecos 319-ās sērijas modeļus, kurus ražoja no 1955. gada.

14.-24. septembris. IAA izstādē Frankfurtē-pie-Mainas tiek prezentēts jauns maršruta autobusu standarts „Mercedes-Benz” O305.


1968. gads

9/10 janvāris. Tiek prezentēta „Jaunā Mercedes-Benz paaudze”. Papildus jauniem 2.8-litrīgajiem modeļiem 280S, 280SE (W108), kupejai un kabrioletam 280SE (W111), kā arī 280SL (W113), tiek prezentēta pilnībā pārstrādāta vidējās klases auto sērija, kas sevī ietver tādus modeļus kā 200D, 220D, 200, 220 (W115), un 230 un 250 (W114). Papildus zīme „/8”, kas reprezentē modeļa prezentācijas gadu, vēlāk tautās gūs iesauku „Strich-Acht”.

19. novembris. Jaunu kupeju „Mercedes-Benz” 250C un 250CE (W114) prezentācija Hokenheimā paplašina otrās sērijas kupeju klāstu. Pirmo reizi „Mercedes-Benz” kupejas piedāvā arī vidējās klases modeļiem.

24. decembris. „Daimler-Benz AG” sadarbībā ar „Rheinsche Stahlwerken AG” Hannoverē nodibina „Hanomag-Henschel Fahrzeugwerke GmBh” („HHF”).


1969. gads

Jūlijs. „Daimler-Benz AG” un „Maschinenfabrik August-Nuernberg AG” („MAN”) apvieno savas augsttehnoloģisko dīzeļdzinēju un turboaviodzinēju apakšvienības un nodibina „MTU” grupu. „Maybach Mercedes-Benz Motorenbau GmBh” kļūst par „MTU Motoren- und Turbinen-Union Muenchen GmBh”. „Daimler-Benz” un „MAN” pieder vienāda tiesa firmas. Firmai „MTU Muenchen” pieder 84% firmas „MTU Friedrichshafen” akciju.

11.-21. septembris. IAA izstādē Frankfurtē-pie-Mainas tiek prezentēts eksperimentālais automobilis „Mercedes-Benz” C111 ar 3-disku Vankela rotordzinēju, kā arī modelis 300SEL 3.5 un kupeja un kabriolets 280SE 3.5 ar 3.5 litru 8-cilindru V-veida dzinēju. Prezentēts tiek arī OE302 - eksperimentāls autobuss ar elektrodzinēju. Ar jaunu smagā auto modeli LP1632 „Daimler-Benz” ievieš hidraulisko vadītāja kabīnes apgāšanas piedziņu.


1970. gads

11.-22. marts. Ženēvas internacionālajā auto izstādē tiek prezentēts „Mercedes-Benz” C111 ar pārstrādātu virsbūvi un 4-disku Vankela rotordzinēju; tas ir spējīgs attīstīt 350zs lielu jaudu, ieskrieties līdz 300km/h. „Pārvietojamā eksperimentālā laboratorija” līdz 100km/h spēj ieskrieties 4.8 sekundēs.


1971. gads

14. aprīlis. Tiek prezentēts jauns sporta auto 350SL (107-tā sērija), kas aprīkots ar daudzām jaunām aktīvās un pasīvās drošības sistēmām.

29. jūlijs. Par jauno „Daimler-Benz AG” Valdes Priekšsēdētāju tiek ievēlēts Joahims Cans, kurš kopš 1965. gada bija strādājis kā Valdes spīķeris.


1972. gads

Aprīlis. Ar jauniem modeļiem 280, 280E, 280C un 280CE (W114) „Mercedes-Benz“ paplašina vidējās klases modeļu gammu. Visi modeļi ir aprīkoti ar nesen izstrādātu 2.8 litru dzinēju ar divām sadales vārpstām, kas ļauj dzinēja versijai ar karburatoru attīstīt 160zs jaudu un dzinējam ar inžektoru attīstīt 185zs jaudu.

25. septembris. „Daimler-Benz” prezentē jaunās S-klases (W116) modeļus 280S, 280SE un 350SE.


1973. gads

Aprīlis. Ženēvas starptautiskajā auto izstādē tiek prezentēti jauni „Mercedes-Benz” modeļi 450SE un 450SEL (116-tā sērija), kā arī 450SL un 450SLC (107-tā sērija), kas aprīkoti ar 4.5-litrīgu 8-cilindru V-veida dzinēju.

Decembris. Pirmo reizi „Daimler-Benz AG” saviem darbiniekiem sāk izdot kolektīvās akcijas.

REKLĀMAS

email Sazināties ar moderatoru YouTube Facebook Twitter Draugiem
Šajā vortālā paustā informācija nav Mercedes-Benz club Latvia viedoklis
KriCe©2012
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Visi laiki ir GMT + 1 stunda [ DST ]