Vēsture

Vēsture

Modeļi

Mazā klase

Kompaktā klase

Vidējā klase

Lielā klase

Luksus klase

Sporta auto

Apvidus auto

Minibusi

Industriālie Mercedes

Prototipi

Mercedes Tūninga Ateljē

Pēckara periods, atkopšanās
Attēls
Pēckara periods un atkopšanās: 1946 - 1959

1946-1951


1946. gads

22. februāris. Unterturkheimā tiek izgatavots pirmais pēckara „Mercedes-Benz” 4-cilindru dzinējs ar 1,7l tilpumu modelim 170V.

Maijs. Ar pirmo uz 170V (W136I) bāzēto autofurgonu, piegādes auto un sanitāro furgonu gala montāžu „Daimler-Benz” atsāk pēckara ražošanu. Pavisam 1946.gadā tiek saražoti 214 automobiļi.


1947. gads

Tiek atsākta modeļa 170V (W136I) 4-durvju sedana versijas ražošana.


1948. gads

25. augusts – 5. septembris. Pirmajā Vācu Sēlijas saimniecības izstādē pēc kara un valūtas reformas tiek prezentēts universāls transportlīdzeklis, kurš vēlāk būs pazīstams kā „Mercedes-Benz Unimog”.


1949. gads

20.-30. maijs. Tehniskajā eksporta gadatirgū Hannoverē tiek prezentēti vieglie automobiļi 170S un 170D, kā arī jauni kravas auto L3250 un autobusa O3250 modeļi, kuri atklāj jaunu ēru komerciālajā autoražošanā.


1950. gads

3. jūlijs. Buenosairesā tiek dibināts „Mercedes-Benz Argentina C.A.”

Oktobris. Tiek prezentēts pirmais pēckara smagais kravas auto „Mercedes-Benz” L6600.


1951. gads

23. janvāris. „Daimler-Benz” reģistrē patentu uz auto pasažieru salona drošības šūnu. Šis inženiera Bela Barenjū izgudrojums ar numuru 854157 autobūvē joprojām ir pasīvās drošības pamatsistēma.

19.-29. aprīlis. Frankfurtē pie Mainas starptautiskajā auto izstādē IAA tiek prezentēti divi 6-cilindru „Mercedes-Benz” modeļi 220 (W187) un 300 (W186).

4.-14. oktobris. Parīzes auto izstādē „Daimler-Benz” prezentē 300S – modeļa 300 sportiskāku, divdurvju versiju.

1952 - 1959


1952. gads

6. janvāris. Mirst „Daimler-Benz AG” valdes priekšsēdētājs Vilhelms Haspels, viņa vietu ieņems Henriks K. Vāgners.

Janvāris. Pēc tam, kad ar Maksimilianu Hofmanu tiek parakstīts aģenta nolīgums, „Daimler-Benz AG” iegūst placdarmu Ziemeļamerikas auto tirgū. Kopā tiek pārdoti 253 auto.

15. jūnijs. Germans Langs/Frics Riss ar „Mercedes-Benz” 300SL izcīna uzvaru Lemānas 24 Stundu sacīkstēs.

19.-23. novembris. Karls Klings ar eksperimentālu „Mercedes-Benz” 300SL modeli izcīna uzvaru trešajā „Carrera Panamericana Mexico” sacīkstē.


1953. gads

15. janvāris. Mirst Henriks K. Vāgners. Viņa vietu ieņem doktors Frics Keneke.

9. septembris. Tiek prezentēts modelis 180 (W120) – pirmais „Mercedes-Benz” ar nesošo virsbūvi (atgādina pontonus, tādēļ bieži tiek sauktas par „Ponton”). Vienlaicīgi ar „Ponton” tiek prezentēti arī modernizēti modeļi 170 S-V un 170 S-D.

23. oktobris. San-Paulo tiek dibināts „Mercedes-Benz Brasil”. Tā uzdevums ir komerciālo automobiļu un autobusu ražošana.

Gada beigas. „Daimler-Benz AG” – lielākais vieglo un komerciālo auto eksportētājs Vācijā.


1954. gads

6.-14. februāris. Ņujorkas „Internacionālajā sporta auto izstādē” tiek prezentēti „Mercedes-Benz” sporta auto 190SL un 300SL. 3-litrīgajā, 215zs jaudīgajā 300SL dzinējā tiek izmantota Bosch tiešās iesmidzināšanas iekārta, tādējādi atzīmējot pirmo tiešās degvielas iesmidzināšanas iekārtas izmantošanu sērijveida automobilī ar 4 taktu dzinēju.

4. jūlijs. „Daimler-Benz AG” uzsāk aktīvu līdzdalību „Formula 1” sacīkstēs. Pirmais starts ar plūdlīnijas formas W196 formulām „Francijas Lielajā Balvā” Reimsā sekmējas dubultuzvarā: pirmais – Huans Manuels Fangio, otrais – Karls Klings.

Huans Manuels Fangio kļūst par „Formula 1” pasaules čempionu.


1955. gads

22. septembris - 2. oktobris. Frankfurtē pie Mainas Internacionālajā auto izstādē „Daimler-Benz” prezentē pirmo pēckara „Mercedes-Benz” furgonu L319. Sākot ar 300SC, tālāk attīstītu 300S, degvielas tiešā iesmidze atrod tālāku izmantojumu sērijveida automobiļos.

Rudens. „Mercedes-Benz” izcīna „Formula 1” pasaules čempiona titulu pilotu klasifikācijā, bet ar sacīkšu modeli 300SLR iegūst arī konstruktoru kausu. Ar modeļiem 300SL un 220 „Mercedes-Benz” iegūst arī Eiropas Touring automobiļu čempiona titulu.

Decembris. Gada beigās „Daimler-Benz” atsakās no turpmākas līdzdalības „Formula 1” sacīkstēs.


1956. gads

Brazīļu „Daimler-Benz” rūpnīcas Sao-Bernardo de Kampo pilsētā inaugurācija.


1957. gads

Marts. Pirmo reizi „Daimler-Benz” darbinieku skaits sasniedz 50’000.

14.-24. marts. Ženēvas internacionālajā auto izstādē notiek rodstera 300 SL (W 198 II) , slavenā 300SL Gullwing (Kaijas spārni) radinieka, pasaules pirmizrāde.

11. aprīlis. Saskaņā ar līgumu starp „Daimler-Benz AG” un „Curtiss-Right” firma „Studebaker-Packard” sāk automobiļu „Mercedes-Benz” un dīzeļu dzinēju tirdzniecību iekš ASV.

No konveijera nobrauc 100’000ais pēckara dīzeļa kravas auto ar vidēju kravas celtspēju.


1958. gads

Maijs. Manheimas rūpnīcā sākas autobusa „Mercedes-Benz” O317 ražošana, bet Hāgenauas rūpnīcā – trīsasu smagā auto LP333 ražošana, kuram kabīne ir virs dzinēja un divām pagriežamām priekšējām asīm.

2. jūlijs. „Daimler-Benz” patentē durvju slēdzeni ar diviem aizsarg-aizbīdņiem. Tā novērš nejaušu durvju atvēršanu vai iestrēgšanu.

30. jūlijs. Melburnā tiek dibināts „Mercedes-Benz Australia Pti. Ltd.”

1. septembris. Tiek prezentēts modelis 220SE (W128) ar 2,2-litrīgu dzinēju ar inžektoru. Vienlaicīgi parādās arī 190D (W121) ar 50zs jaudīgu dīzeļdzinēju.


1959. gads

Marts. „Daimler-Benz AG” prezentē jaunus smago kravas auto bāzes modeļus L/LP 322 un L/LP 337. Ar šo brīdi sākas kabīņu ar garo dzinēju pārsegu nomaiņa pret kabīnēm ar saīsinātiem dzinēja pārsegiem un kabīnēm, kas uzstādītas virs dzinēja.

11. augusts. „Daimler-Benz AG” prezentē jaunus 6-cilindru modeļus 220, 220S un 220SE ar virsbūvi „Fintail” (vāciski – „Heckflosse”), kuri ir pirmie auto, kuros sērijveidā tiek izmantota Bellas Barenjū izgudrotā drošības šūnas sistēma. Šis modeļu diapazons palīdz „Daimler-Benz AG” izvirzīties līderos starp vidējās klases auto ražotājiem Eiropā.

Septembris. Zindelfingenā sākas sistemātiski Crash-testi, kuri no sākuma tiek veikti zem atklātas debess.

REKLĀMAS

email Sazināties ar moderatoru YouTube Facebook Twitter Draugiem
Šajā vortālā paustā informācija nav Mercedes-Benz club Latvia viedoklis
KriCe©2012
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Visi laiki ir GMT + 1 stunda [ DST ]