Vēsture

Vēsture

Modeļi

Mazā klase

Kompaktā klase

Vidējā klase

Lielā klase

Luksus klase

Sporta auto

Apvidus auto

Minibusi

Industriālie Mercedes

Prototipi

Mercedes Tūninga Ateljē

Panākumi sportā, karš
Attēls
Panākumi sportā un karš: 1927 - 1945

Modeļa "Mercedes-Benz" pirmā parādīšanās, virsbūvju rūpnīca pāriet uz sērijveida ražošanu, SSK modelis uzvar 300 jūdžu sacīkstēs, sacīkšu pilota Karačiollas uzvaras ar Mercedes-Benz modeļiem, "Silberpfeil" ēras aizsākšanās, pirmais pasaules dīzeļa sērijveida auto no Mercedes-Benz, Daimler Benz motoru ēra aviācijā. Kara laiks, kara tehnikas izstrāde un ražošana, tam sekojošā postaža, 20 000 bumbu mešana uz Mercedes rupnīcām, dīkstāve un pakāpeniska atjaunošanās no 1945. gada



1927. gads

Modeļa „Mercedes Benz“ pirmā parādīšanās un uzvara Nirburgringas trases atklāšanās sacensībās; to pilotēja Rūdolfs Karačiollo. 6-cilindru modelis ar 6,8 l motoru ar 120 Zs bez un 180 Zs ar kompresoru.


1928. gads

Pavasaris. Zīdelfingenes „Mercedes Benz” virsbūvju rūpnīca pāriet no rokas salikšanas uz sērijveida ražošanu pēc formu preses uzstādīšanas .

4.-14. oktobris. ” Mercedes Benz” modelis 18/80PS Nürburg 460, pirmais „Mercedes Benz” auto ar 8 cilindru rindas dzinēju tiek prezentēts Parīzes autosalonā.


1929. gads

4. aprīlis. Кarls Bencs mirst Ladenburgā, 84 gadu vecumā.

17. augusts. Rūdolfs Karačiolla uzvar Īrijas 410 jūdžu sacīksti „International Tourist Trofy” ar modeli „ Mercedes Benz SS”.

29. decembris. Doktors Vilhelms Maibahs mirst Kanštattē 83 gadu vecumā.


1930. gads

18.-19. jūlijs. Rūdolfs Karačiolla uzvar Īrijas 300 jūdžu sacīkstē „Irish Times Trophy ”, pilotējot „Mercedes Benz SSK” ar vidējo ātrumu 139 km/h.

2. окtobris. „Daimler Benz AG” prezentē savu pašu lielāko, smagāko un arī dārgāko vieglo automobili- „Großer Mercedes” 770 ( W07). Šim modelim bija 8 cilindru motors ar 7,7 litru litrāžu.

Vieglo automobiļu producēšana ir koncentrēta Unterturkhaimā, smago auto- Hagenau, bet virsbūves tiek taisītas Zīdelfingenē.


1931. gads

12.-13. аprīlis. 1000-jūdžu (1,635-кm) sacīkstēs Brescia, Itālijā uzvar Rūdolfa Karačiolla/ Vilhelma Sebastiana „Mercedes Benz SSKL” komanda ar vidējo ātrumu 101,1 km/h. Pie tam Rūdofs Karačiolla uzvar šajās sacīkstēs kā pirmais pilots ārzemnieks.

2. окtobris. Parīzes autosalonā „Daimler Benz AG” prezentē modeli 170 (W15). Starp dažādiem citiem jauninājumiem šim modelim bija neatkarīgā piekare priekšā un aizmugurē.


1932. gads

22. maijs. Manfrēds von Brauhičs uzvar AVUS sacīkstēs Berlīnē ar „Mercedes Benz SSKL”, uzstādot jaunu pasaules rekordu savā klasē- 200 km/h. SSKL (Super Sport-Kurz-Leicht, Super sporta-īss-viegls) — sporta S klases izstrādes stadija.


1933. gads

11.-23. februāris. Starptautiskā Berlīnes autošovā „Daimler Benz” prezentē modeļus 200 (W 21), 290 (W 18) и 380 (W 22). Modelis 380 atklāj elegantu sporta automobiļu tradīciju ar 8 cilindru dzinējiem ar kompresoru, kuri tiks pielietoti arī vēlāk ļoti populārajiem modeļiem 500 K un 540 K.


1934. gads

8-18. marts. Berlīnes autosalonā tiek prezentēts Mercedes Benz 130, pirmais Mercedes Benz sērijveida auto, kam bija dzinējs aizmugurē, un ekskluzīvais Mercedes Benz 500K ar 8 cilindru kompresora dzinēju.

3. jūnijs. „Silberpfeil” (sudraba bultas) ēra sākas ar 750 kg smago sacīkšu automobili nesen nodibinātajā Grand Prix formulu sacīkstēs. Šie sacīkšu auto pirmo reizi tika izmantoti starptautiskajā Eifeļa sacīkstē Nirburgringā, kur arī šis auto uzvarēja un kuru pilotēja Manfrēds von Brauhičs.


1936. gads

15.februāris-1. marts. Berlīnes autosalonā „Daimler Benz” prezentē jaunus modeļus 170 V (W136) un 170 H ( W28), kā arī modeli 260 D (W138)- pasaulē pirmo sērijveida dīzeļautomobīli.

4.marts. Ceppelīna dirižablis LZ 129 „Hindenburg” dodas savā pirmajā reisā. Aprīkots ar četriem „Daimler Benz” aviācijas dzinējiem, 1050 Zs katrs, tas izpilda 3 lidojumus uz Dienvidameriku un 10 reisus uz Ziemeļameriku, kopā veicot 308 000 km.

1. oktobris. Parīzes autosalonā „Daimler Benz” prezentē modeli 540K, 500K pēcnācēju ar jaudīgāku 8-cilindru 5,4 L motoru.


1937. gads

20. februāris-7. marts. Berlīnes autosalonā „Mercedes Benz” prezentē modeli W 142 .

Pavasaris-vasara. Zīdelfingenes rūpnīcā Mercedes Benz izlaiž 30 eksperimentālos VW (VW- 30, Porsche- 60), KDF-wagenu ( VW vaboļu) priekšgājējus, kurus izstrādāja doktors Ferdinands Porsche, esot valdes priekšsēdētāja amatā.

1. оktobris. Dr. Vilhelms Kissels iecelts par valdes priekšsēdētaju.

Ražošanā tiek laists pirmais avio dzinējs DB 601 ar iesmidzināšanas sistēmu.


1938. gads

28. janvāris. Startējot kustībā Rūdolfs Karačiolla sasniedz ātrumu 432,7 km/h viena kilometra distancē uz Frankfurtes –Darmštates šosejas. Šis ir lielākais ātruma rekords, kas sasniegts uz koplietošanas ceļiem un šis rekords pārspēts nav vēl joprojām.

18. februāris-6. marts. Starptautiskajā Berlīnes autošovā tiek prezentēta pilnīgi jauna „Großer Mercedes” versija 770 (W150) ar 7,7 litru kompresora dzinēju, kurš attīstīja 230 Zs jaudu. Jaunumi bija ovāla veida rāmis, priekšējā ass ar dubultajiem šķērsstieņiem un cilindriskām atsperēm, un „De Dion” tipa pakaļējo asi ( pazīstama kā paralēlā iekšējā ass).

Rudens. Rūdolfs Karačiolla uzvar Eiropas čempionātā jau 3. reizi.


1939. gads

Septembris. Hermanna Langa un Rūdolfa Karačiollas dubultuzvara pirmajās un vienīgajās Tripolas sacīkstēs ar automobili W165 ar 1,5 l motoru. Sezonas beigās Hermanns Langs uzvar Eiropas čempionātu un Vācijas kalnu čempionātu, bet Rūdolfs Karačiolla Vācijas ceļu čempionātu.


1942. gads

18. jūlijs. Negaidīti mirst viens no „Daimler-Benz AG” valdes pārstāvjiem Vilhelms Kissels. Viņa vietā nāk Vilhelms Haspels.

Rudens. „Mercedes-Benz” rūpnīcā Unterturkheimā tiek samazināts auto ražošanas apjoms, dodot priekšroku kara tehnikas izstrādei.

Kara gados dažādos „Daimler-Benz AG” uzņēmumos piespiedu kārtā sāka strādāt liels daudzums gūstekņu. Vairāk informāciju par to var iegūt „Daimler-Benz AG” arhīvos.


1943. gads

17.septembris. „Daimler-Benz AG” stāda priekšā vieglo pasažieru auto ar gāzes ģeneratoru modelim 170V. Sverot tikai 70kg, maksājot 800 reihsmarkas un pieprasot tikai dienu, lai to uzstādītu, tas spēja nodrošināt 100 līdz 130km lielu auto darbības rādiusu, uz to patērējot tikai 24kg kokogles.


1944. gads

18.jūlijs. Bombardēšana Zindelfingenā iznīcina aptuveni 80% „Daimler-Benz AG” piederošo ēku un vairāk kā 50% mašīnbūves ēku un iekārtu. Uz fabrikas tika uzmestas ap 20’000 aviobumbu.


1945. gads

20.maijs. Uz brīdi tiek atvērta „Mercedes-Benz” rūpnīca Unterturkheimā. Rūpnīcas atjaunošanu uzsāk ap 1240 rūpnīcas darbinieku.

Vasara. Grupa inženieru, kuri strādāja pie „Daimler-Benz” avio dzinēju izveides, piebiedrojas darba komandai, kura strādā pie „Unimog” („Universal-Motor-Gerat” – universālais motorizētais aparāts) izveides.

REKLĀMAS

email Sazināties ar moderatoru YouTube Facebook Twitter Draugiem
Šajā vortālā paustā informācija nav Mercedes-Benz club Latvia viedoklis
KriCe©2012
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Visi laiki ir GMT + 1 stunda [ DST ]