Vēsture

Vēsture

Modeļi

Mazā klase

Kompaktā klase

Vidējā klase

Lielā klase

Luksus klase

Sporta auto

Apvidus auto

Minibusi

Industriālie Mercedes

Prototipi

Mercedes Tūninga Ateljē

Tālākā attīstība
Attēls
Pārmaiņas, apvienošanās: 1900 - 1926

Automašīnas ar "Mercedes" pseidonīmu piedalās auto sacīkstēs un pēc sākotnēji traģiskiem rezultātiem gūst arvien labākus panākumus. 1902. gada auto krīze un Daimler jaunais flagmanis "Mercedes Simplekss", kam pretstatā tiek radīts "Benz & Co" flagmanis "Parcifals". Tiek reģistrēta preču zīme "Mercedes", Unterturkheimas rūpnīcas atklāšana, Daimler Motoren Gesellschaften un Bez & Co cīņa par vadošo pozīciju auto tirgū. Abu uzņēmumu izstrādājumus un dzinējus sāk pielietot aviācijā. Hiperinflācija Eiropā, Lielā krīze. "Benz & Co" un "Daimler Motoren Gesellschaften" apvienošanās 1926. gadā ar nosaukumu "Daimler Benz AG" un kompānijas centru Berlīnē.



1900. gads

6. martā mirst Gotlībs Daimlers.

30. marts. Sacensībās Nicā piedalās divi "Daimler" automobiļi no Kanštattes. Abiem ir pseidonīmi "Mercedes 1" un "Mercedes 2", taču abi auto cieš avārijās un viens no to pilotiem, Vilhelms Bauers, mirst.

2. aprīlis. Emīls Jellineks nodibina savu kompāniju Monako, lai pārdotu "Daimler" automobiļus un pasūta uzreiz Kaštattē 36 auto par summu 550 000 zelta marku ar norunu, ka viņš drīkstēs pārdot šos automobiļus Austro-Ungārijā, Francijā, Beļģijā un ASV zem nosaukuma "Mercedes".

20. septembris. Būtisks pavērsiens dzinēju jaudas palielināšanā bija radiatora (patents Nr. DRP 122766) pielietošanas sākums.

"Daimler-Motor-Gesellschaft" nodibina strādnieku atbalsta fondu.

Firma "Benz & Co" izlaiž 603 automobiļus, 341 ārzemēs, tādējādi kļūstot par pasaulē lielāko auto ražotāju.


1901. gads

25.-29. aprīlis. "Nicas nedēļā" ietilpstošās sacensībās Nica-Salona-Nica (392 km) uzvar Vilhelms Verners ar "Daimler", kam bija 35 ZS spēcīgs Mercedes motors.

Šī gada laikā firma "Benz & Co" saražo 385 automobiļus.


1902. gads

Lai izietu no krīzes, kas radusies, tirgū parādoties arvien jaunām konkurentu auto markām, "Benz & Co" pieacina Francijas inženieri M. Barbaru (iepriekš strādāja pie Kleemann), kurš arī rada radikāli jaunu modeli – "Parcifals".

Vasara. "Daimler-Motor-Gesellschaft" prezentē jaunu modeli "Mercedes Simplekss". "Simplekss" tehniskajā ziņā pārspēj lielāko daļu tā laika automobiļu.

30. jūnijā akcionāru sapulcē tiek nolemts par kompāniju "Motorfahrzeug und Motorenfabrik Berlin" un "Daimler Motoren Gesellschaft" apvienošanu ar galveno mītni Kanštattē. Apvienoto kompāniju nolēma saukt par "Daimler Motoren Gesellschaft" .

26. septembris. Preču zīme "Mercedes" kļūst juridiski aizsargāta.

10. decembris. "Benz & Co" prezentē savu modeli "Parcifālu" 8/10 Zs Parīzes autosalonā. Auto bija divcilindru dzinējs un kardāna pievads.

Gada laikā "Benz & Co" firma saražo 226 automobiļus.


1903. gads

Decembris. "Daimler Motoren Gesellschaft" sāk ražošanu savā jaudīgajā rūpnīcā Unterturkheimā.


1904. gads

27. janvārī Deitonas trasē sacīkšu braucējs Vanderbilts ar "Mercedes Simplekss" uzstāda jaunu sauszemes ātruma rekordu - 148,538 km/h.


1906. gads

Amerikāņu Mercedes, pirmais Mercedes, kas ražots Amerikā, tiek izlaists "Daimler Manufactur Kompanie" Ņujorkā.


1907. gads

Vasara. "Benz & Co" iegādājas „Süddeutsche Automobilfabrik Hagenau GMBH”.

"Daimler Motoren Fabrik" sāk ražot ugunsdzēsēju automobiļus Berlīnes filiālē Marienfeldē.


1908. gads

7. jūlijs. Kristians Lautenšlagers uzvar Francijas GP Djepā ar vidējo ātrumu 111,1 km/h, pilotējot Mercedes ar 140 Zs. Otrais un trešais bija Viktors Hemerī un Renē Anro ar „Benza un Co” automobiļiem. Apļa rekordu uzstādīja Otto Zalcers ar 140 Zs stipro Mercedes.

Decembris. Parīzes autosalonā "Daimler Motoren Gesellschaft" prezentē pirmo jūras dīzeļdzinēju ar kompresoru un otro aviācijas inžektora dzinēju, kas abi ražoti Berlīnes Marienfeldes rūpnīcā.


1909. gads

14. marts. Prospers Loranžs reģistrē "Benz & Co" vārdā patentu priekškameru sadegšanai, kuru viņš izgudroja dīzeļdzinējiem.

27.-31. augustā sacīkšu braucējs Frics Erle ar "Benz" automobili uzstāda Krievijas rekordu: viena jūdze brauciena Pēterburga-Rīga-Pēterburga laikā tika veikta 25 sekundēs (153,846 km/h) tādējādi viņš pārspēja pats savu rekordu, kuru bija uzstādījis Frankfurtē (152,542). Pēc šī brauciena rezultātiem visi trīs "Benz" automobiļi ieguva daudzas balvas un diplomus no caru ģimenes un dažādām ministrijām.

8. novembris. Viktors Hemeri ar 200 Zs spēcīgo "Benz" uzstāda piecus pasaules ātruma rekordus Bruklendas trekā, 1 km braucienā tiek sasniegts ātrums 202,648 km/h.

"Daimler Motoren Gesellschaft" sāk ražot aviācijas 4-cilidru dzinējus.


1910. gads

Sākas modeļa "Mercedes Nait" ražošana ar 16/40 ZS ar Naita bezvārstu dzinēju.


1911. gads

Vasara. "Daimler Motoren Gesellschaft" akcijas tiek laistas Štuttgartes fondu biržā.

23. aprīlis. Sacīkšu autobraucējs Roberts Barmens ar 200 Zs "Blitzen Benz" uzstāda ASV rekordu - 228,094 km/h Deitonā, Floridā. Šis rekords noturas līdz 1924. gadam.

1913. gads

27. janvāris. "Benz & Co" 4-cilindru aviācijas dzinējs FX ar 9,6 l apjomu un ar 105 ZS jaudu tiek apbalvots ar ķeizara balvu kā labākais avio motors.


1914 — 1923


1914. gads

4. jūlijs. Kristians Lautenšlāgers uzvar Francijas Grand Prix Lionā ar "GP Mercedes", kuram bija 4,6 l motors. Jau otro reizi ar trīskāršu uzvaru "Daimler Motoren Gesellschaft" uzvar vienu no galvenajām Grand Prix sacīkstēm.

Izlaisti pirmie Mercedes 28/95 PS modeļi, 650 gabali šo augstās klases automobiļu saražoti bez izmaiņām no 1914. līdz 1915. un no 1920. līdz 1924. gadam.

"Benz & Co" sāk ražot pirmo vācu aviācijas dzinēju BZ DV ar 12 cilindriem. Tā jauda ir 250 Zs un svars 425 kg.


1915. gads

31. maijs. Ralfs De Palma uzvar Indianapolisas Grand Prix ar "Mercedes Grad Prix", kuram bija 4,5 L dzinējs un 115 ZS jauda.


1916. gads

"Daimler Motoren Geselschaft" un "Benz & Co" atver savus mācību centrus.


1918. gads

Маrts. "Daimler Motoren Gesellschaft" uzsāk aviācijas motoru ražošanu.


1920. gads

"Daimler Motoren Gesellschaft" pamatkapitāla apjoms sasniedz 100 miljonus marku, kas šo uzņēmumu padara par vienu no lielākajiem vācu industriālajiem uzņēmumiem.


1921. gads

23. septembris - 3. оktobris. "Daimler Motoren Gesellschaft" prezentē Berlīnes autosalonā modeļus 6/20 PS un 10/35 PS ar 4 cilindru kompresora dzinēju.


1922. gads

2. аprīlis. Grāfs Mazetti uzvar "Targa Florio" sacīkstes Sicīlijā ar 1914. gada "Mercedes Grand Prix" modeli. Makss Seilers ar Mercedes 28/95 ZS ar kompresoru uzvar sērijas automobiļu klasē. Tas bija pirmais gadījums, kad autosacīkstēs piedalījās auto ar kompresora motoru.


1923. gads

26. оktobris - 2. novembris. Lai saglabātu maksātspēju pieaugošās hiperinflācijas apstākļos, "Daimler Motoren Gesellschaft" ir spiests izlaist savu norēķinu valūtu.


1924. gads

1. maijs. "Benz & Co" un "Daimler Motoren Gesellschaft" apvienojas ”Interešu Savienībā”.

10. - 18. decembris. Berlīnes autosalonā prezentē jaunus modeļus 15/70/100 PS un 24/100/140 PS ar 6-cilindru dzinējiem un turbokompresoriem.


1926. gads

28. - 29. Jūnijs. "Daimler Motoren Gesellschafen” un "Benz & Co" apvienojas kopējā uzņēmumā "Daimler-Benz AG". Kompānijas centrālais birojs atrodas Berlīnē, bet centrālā administrācija atrod sev mājas Unterturkheimā.

29. oktobris. Pirmā jaunā kopuzņēmuma produkcija tiek prezentēta Berlīnes autosalonā un tie ir 2 L modelis ar 8/38 Zs un 3 L modelis ar 12/55 Zs.

REKLĀMAS

email Sazināties ar moderatoru YouTube Facebook Twitter Draugiem
Šajā vortālā paustā informācija nav Mercedes-Benz club Latvia viedoklis
KriCe©2012
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Visi laiki ir GMT + 1 stunda [ DST ]