Vēsture

Vēsture

Modeļi

Mazā klase

Kompaktā klase

Vidējā klase

Lielā klase

Luksus klase

Sporta auto

Apvidus auto

Minibusi

Industriālie Mercedes

Prototipi

Mercedes Tūninga Ateljē

Sākums
Attēls
Jauna ēra ir sākusies: 1834 — 1899

Dzimst, izglītojas un sāk attīstīt savas inženieru mākas Mercedes-Benz pirmsākumu cilvēki - Gotlībs Daimlers, Karls Bencs un Vilhelms Maibahs. Rodas pirmie G. Daimlera degmotoru patenti, pirmie darbnīcu veidojumi, pasaulē pirmais motocikls, kuru izgudroja Gotlībs Daimlers ar nosaukumu "Reitwagen". Vēlāk rodas pirmie divu un 4 cilindru dzinēji, kas tiek implantēti karietēs, "Viktoria-Velo-Motorwagen”- pirmais sērijveida automobilis pasaulē, ko radījis Karls Bencs. "Daimler Motoren Gesellschaften" un "Benz & Co" dibināšanas, jau pirmās sacīkstes automobiļiem ar nosaukumu "Mercedes".





1834. gads

17. martā Šondorfā netālu no Štutgartes dzimst Gotlībs Daimlers.

1844. gads

25. novembrī Karlsrue pilsētā dzimst Karls Bencs.

1846. gads

9. februārī Levenštainā, netālu no Štutgartes, dzimst Vilhelms Maibahs

1872. gads

Gotlībs Daimlers tiek iecelts par direktoru A.Otto un Langena firmā "Gasmotoren Fabrik Deutz".

1882. gads

Gotlībs Daimlers pamet firmu "Gasmotoren Fabrik Deutz" un kopā ar Wilhelmu Maibahu nodibina darbnīcu Kanštattē.

1883. gads

1. oktobrī Karls Bencs kopā ar biznesmenu Maku Kasparu Rozi un komercaģentu Fridrihu Wilhelmu Esslingeru atvērtas tirgotāju savienības formā nodibina kompāniju "Benz & Co, Reinas Gasmotoren Fabrik Mannheim".

16. un 23. decembris. Gotlībs Daimlers aizstāv savu gāzes dzinēju ar patentu Nr. DRP 28022. Tāpat viņš saņem patentu DRP Nr. 28243 "dzinēja ātruma regulēšana ar izejas vārstu". Abi šie patenti ir pamats pirmajam ātrgaitas iekšdedzes dzinējam.

1885. gads

29. augusts. Gotlībs Daimlers izstrādā un aizstāv ar patentu DPR Nr. 36423 "Reitwagen" ar gāzes vai benzīna dzinēju. "Reitwagen" - pasaulē pirmais motocikls.

1886. gads

29. janvāris. Karls Bencs iegūst savam trīsriteņu pajūgam patentu Nr. DRP 37435 – kas kalpo par apliecinājumu auto piedzimšanai.

8. marts. Gotlībs Daimlers Štutgartes kariešu fabrikā "Wilhelms Vimpfs un dēli" pasūta vienu karieti un aprīko to ar ātrgaitas dzinēju, kurš izgatavots firmā "Esslinger Maschinenfabrik".

1888. gads

Augusts. Berta Benca nolemj riskēt un veikt kopā ar saviem diviem dēliem Oigenu un Rihardu pasaulē pirmo tālbraucienu ar vīra patentēto auto. Viņa brauc no Mannheimas uz Pforzheimu turp un atpakaļ.

29. septembrī. Klavieru meistars Viljams Steinveiss Ņujorkā nodibina kompāniju "Daimler Motor Kompanie" pēc tam, kad ir iegādājies licences Daimlera patentiem ASV tirgum.

1889. gads

Gotlībs Daimlers prezentē savu jauno V-veida divcilindru dzinēju ar 1,5 ZS jaudu pie 600 apgr/min. Šo dzinēju viņš izmanto sava pirmā automobiļa "Stahlradwagen" būvē, kurš tika laists pārdošanā.

5. februāris. Sarazānas kundze, kas tajā pašā gadā kļūst par Levassoras kundzi, noslēdz Kanštattē patenta līgumu ar Gotlību Daimleru. Ar šo līgumu viņas firmai "Panar Levassor" tika piešķirtas ekskluzīvas tiesības vienīgajai Francijā būvēt un pārdot Gotlība Daimlera dzinējus un auto. Pats būtiskākais punkts bija tas, ka abas puses drīkstēja ieviest dažādus jauninājumus, aizgūstot tos viens no otra.

1890. gads

Pavasaris. Vilhelms Maibahs rada pirmo 4-cilindru četrtaktu dzinēju. Tas sver 153 kg, attīsta 5 ZS jaudu pie 620 apgr/minūtē un tas ir paredzēts uzstādīšanai laivās.

29. novembris. Štutgartē oficiāli tiek nodibināta firma ar nosaukumu "Daimler Motoren Gesellschaft".

1891. gads

Rodoties nesaskaņām ar darījumu partneriem, G.Daimlers un V.Maibahs pamet DMG ("Daimler Motoren Gesellschaft").

1892. gads

Oktobris. Vilhelms Maibahs rada jaunu 2-cilindru dzinēju ar paralēli novietotiem cilindriem.

1893. gads

Маijs. Britu biznesmenis Frederiks Ričards Simms Londonā dibina firmu "Daimler Motor Sindicat Ltd". Lai gan viņš no sākuma neko pats neproducē un neražo, šīs firmas dibināšana ir uzskatāma par Lielbritānijas auto industrijas pirmsākumiem.

Karls Bencs iegūst patentu DRP Nr. 73515 priekšējo riteņu pagriešanai 2 vietās un sāk izlaist 4 riteņu automobiļus "Viktorija".

Vilhelms Maibahs izstrādā karburatoru ar izsmidzinošo sprauslu "pulverizējošo karburatoru" - mūsdienu karburatora priekšgājēju.

1894. gads

Pēc savas firmas komercdirektora padoma Bencs izstrādā un patentē samazinātu Viktorijas kopiju "Viktorija-Velo-Motorwagen". Tas ir pirmais sērijveida automobilis pasaulē.

22. jūlijs. Pirmais pasaulē auto pārbrauciens no Parīzes uz Ruānu kļūst par automobiļu izturības pārbaudi. 21 dalībnieks sāk pārbraucienu un 15 laimīgi sasniedz mērķi, ieskaitot 9 auto no rūpnīcas "Pannar Levassor" pēc Daimlera patenta (un Karla Benca auto Vis-a-vis 3 ZS).

DMG firma sāk izlaist jaunus automobiļus "Rihmenwagen".

Firma "Benz & Co" gada laikā saražo 67 auto.

1895. gads

Маrts. Pirmo reizi pasaulē firmas "Benz un Co" radītais Omnibuss ar iekšdedzes dzinēju tiek laists reisā Ziegene- Netfena-Doiza.

Novembrī G. Daimlers un V. Maibahs jaunu līgumu noslēdz ar firmu DMG un atgriežas šajā firmā.

Pa šo gadu firma "Benz un Co" izlaiž 135 automobīļus.

1896. gads

1. oktobris. DMG Kanštattē izgatavo pasaulē pirmo kravas automobīli ar 2-cilindru 4 ZS stipru dzinēju un 1500kg celtspēju. Auto tika saražots pēc "British Moyto Cindicat Ltd" pasūtījuma. Šajā gadā firma "Benz un Co" izlaiž 181 automobīli.

1897. gads

15. marts. 1879. gadā dibinātās Adolfa Altmana rūpnīcas kompanjoni M.Dottenhofers un V.Lorencs nodibina konsorciju "Allgemeine Motorwagen Gesellschaft" (AMG). Konsorcijā ietilpa arī AEG vadītāji, Reinmetall, Frederiks Simms no British Daimler.

DMG pāriet uz vieglo un smago automobiļu Viktorija izlaišanu, kuriem ir uzstādīts Feniksa tipa dzinējs.

16. jūnijs. Pirmais motorizētais taksometrs - Daimlera Viktorija tika piegādāta Štutgartes biznesmenim Frīdriham Graineram, kurš pēc tam nodibināja pasaulē pirmo motorizēto taksometru firmu.

"Bеnz un Cо" Izstrādā 2 cilindru horizontālo dzinēju, kuru viņš nosauc par "Kontramotoru", jo cilindri bija viens pret otru, oppozīti novietoti.

Nicā dzīvojošajam austro- ungāru uzņēmējam Emīlam Jellinekam piegādā pirmo Daimler automobīli. Emīls arī pārdod Daimlera automobiļus un pasūta tos ar arvien lielākiem un jaudīgākiem dzinējiem.

Šī gada laikā firma "Benz un Co" izlaiž 206 automobīļus.

1898. gads

Bencs izlaiž jaunu "Duk" modeli ar viencilindra dzinēju no 3-5 ZS.

24. maijā "Viduseiropas motoru savienība" kopā ar "Vācu sporta apvienību" sarīko auto izstādi, kurā piedalās 13 automobiļi, tajā skaitā 5 AMG automašīnas un 2 - Benca. Pirmo vietu ieguva Benca auto. Tajā paša dienā norisinājās pirmais vairāku auto pārbrauciens Berlīne-Potsdama-Berlīne, kas aptvēra 54 km. Pirmais šo braucienu pabeidza Daimlera un AMG Faetons (2 st. 17,5 min), otrais un trešais bija Benca auto.

1. oktobris. DMG uzstāda pirmo 4 cilindru dzinēju automobilim Daimler Phenix.

3. novembris. AMG konsorcijs tiek pārveidots par "Motorfahrezeug und Motorenfabrik Berlin". Rūpnīca vairāk bija pazīstama kā Marienfeldes (Berlīnes priekšpilsēta) rūpnīca.

Gada laikā "Benz un Co" saražo 234 automobīļus.

1899. gads

21. marts. Emīls Jellineks piedalās Nicas autosacīkstēs ar Daimlera automobīli zem pseidonīma "Mercedes" un uzvar tūristisko automobiļu klasē.

Marienfeldes rūpnīcā ir izvērsta vieglo, smago automobiļu un omnibusu ražošana. Automobīļi saucas Marienfeld, Luckij-Daimler un Daimler, atšķirībā no Daimler-Kanstadt, DMG ražojuma. Liels šasiju daudzums tiek eksportēts uz Angliju, kur viņus pārveido un pārdod kā "Milns Daimler".

"Benz un Co" izlaiž jau 572 automobiļus.

REKLĀMAS

email Sazināties ar moderatoru YouTube Facebook Twitter Draugiem
Šajā vortālā paustā informācija nav Mercedes-Benz club Latvia viedoklis
KriCe©2012
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Visi laiki ir GMT + 1 stunda [ DST ]